اردوغان از تقویت حضور اتباع ترکیه در اروپا و دنیا سخن گفت

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، رئیس جمهوری ترکیه گفت، کشورهای غربی نمی خواهند به این واقعیت اذعان نمایند که گستردگی حضور اتباع ترکیه در دنیا قوی تر می گردد.

اردوغان از تقویت حضور اتباع ترکیه در اروپا و دنیا سخن گفت

به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت، هیچ شکی نیست که مسلمانان و ترکیه ای ها در آینده اروپا آنطور که مستحقش هستند جایگاهی ملموس تر خواهند یافت.

اردوغان در گردهم آیی شاخه جوانان و زنان اتحادیه بین المللی دموکرات ها در استانبول گفت: البته که این شرایط برای ما امیدبخش است اما برای دیگران کابوس به شمار می رود. آنهایی که هنوز هم می کوشند تا شرایط ترک های اروپایی را در همان حد الگوهای دهه 1960 حفظ نمایند، نمی خواهند واقعیت رشد و تقویت گستردگی حضور ترک ها در اروپا را بپذیرند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: اسلام هراسی و بیگانه سیتزی که اکنون در سطحی بسیار جدی قرار گرفته یکی از مظاهر این مساله است. اسلام هراسی به یکی از مهترین ابزار سیاستمداران غربی برای لاپوشانی ناکامی هایشان است. اکنون رسانه ها، اساتید، نویسندگان و وزرا این روش پوپولیستی را احیا می نمایند که از سوی گروه های به حاشیه رانده شده در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت.

اردوغان همچنین تاکید نمود، نه تنها ترک ها بلکه سایر اقشار جامعه با هویت های قومیتی مختلف از موج نژادپرستی در رنج هستند. حتی اگر این آمار فقط نوک کوه یخ باشد، به وضوح افزایش نژادپرستی فرهنگی در اروپا را نشان می دهد. در سال گذشته میلادی جرایم ناشی از نفرت نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است. تعداد حملات علیه مهاجران در سه کشور اروپایی که بیشتر مهاجران ترک در آن زندگی می نمایند، بیش از 3000 مورد است.

وی ادامه داد، بیش از 900 حمله نژادپرستانه فقط در آلمان ثبت شده که شامل 400 حمله علیه اتباع ترکیه است. با وجود محدودیت ویروس کرونا، 121 حمله مختلف علیه مساجد و انجمن های اسلامی گزارش شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "اردوغان از تقویت حضور اتباع ترکیه در اروپا و دنیا سخن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان از تقویت حضور اتباع ترکیه در اروپا و دنیا سخن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید