لودریان خطاب به بن: احیای روابط نیازمند زمان و اقدامات است

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، ایسنا نوشت:وزیر خارجه فرانسه به همتای آمریکایی خود گفت، برون رفت از بحران بین دو کشور بر سر معامله زیردریایی نیازمند زمان و اقدام است.

لودریان خطاب به بن: احیای روابط نیازمند زمان و اقدامات است

به گزارش شبکه خبری فرانس 24، فرانسه در پی لغو معامله زیردریایی با استرالیا که اخیرا رخ داد و این کشور با انگلیس و آمریکا شراکت امنیتی موسوم به آکوس را برای فناوری زیردریایی اتمی امضا کرد، به شدت خشمگین شده و در پی این اقدام، پاریس سفرایش را از لندن و واشنگتن مذکور فراخواند.

ملاقات آنتونی بن و ژان ایو لودریان، وزرای خارجه آمریکا و فرانسه یک روز پس از آن صورت گرفت که جو بایدن و امانوئل ماکرون، روسای جمهوری دو کشور تماس تلفنی داشته و بر رایزنی های عمیق به منظور ایجاد اعتماد مجدد بین پاریس و واشنگتن توافق کردند. دو طرف بعلاوه توافق کردند تا در اروپا و در خاتمه اکتبر 2021 ملاقات نمایند.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام نمود: لودریان و بن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مفاد و مسائل اصلی که باید در این رایزنی ها مورد بحث قرار گیرند، مصاحبه کردند.

بن در این ملاقات با وزیر خارجه فرانسه بار دیگر به بیانیه کاخ سفید اشاره نمود و گفت، این قسمت شامل مشورت ها و رایزنی ها بین متحدان می گردد و اذعات داشت که احیای روابط با پاریس زمان بر و نیازمند کار سخت است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "لودریان خطاب به بن: احیای روابط نیازمند زمان و اقدامات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لودریان خطاب به بن: احیای روابط نیازمند زمان و اقدامات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید