ابراز امیدواری وزیر ورزش نسبت به مدال آوری در رشته های نو المپیک

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدواریم برترین حضور و نتایج را در المپیک 2020 توکیو داشته باشیم.

ابراز امیدواری وزیر ورزش نسبت به مدال آوری در رشته های نو المپیک

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ عینک مرکوری، مسعود سلطانی فر در مراسم اختتامیه شعر ایرانی در باغ کتاب تهران گفت: در آستانه یک رویداد عظیم ورزشی هستیم. المپیک مهمترین آوردگاه ورزش جهان است و زبده ترین ورزشکاران جهان در آن دور هم جمع می شوند. فرق بین المپیک و سایر رویدادها این است که جهت ورود ورزشکاران به این رویدادها هموار است اما چون المپیک آوردگاه نخبه ترین ها است، همیشه از دو تا سه سال قبل مسابقات انتخابی دارد.

وی اضافه کرد: در جهان 200 کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال و بسکتبال هستند اما 12 کشور می توانند در المپیک رقابت نمایند که یکی از این تیم ها ایران است.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ورزشکاران باید بعد از کسب سهمیه وارد این میدان عظیم شوند. با هماهنگی و همدلی و عنایت خداوند و دعای مردم و کوشش ورزشکاران و حمایت مدیران، بیشترین تعداد سهمیه تاریخ ایران در ادوار المپیک را کسب کردیم. تا امروز 66 سهمیه گرفته ایم و در دوره قبل 63 سهمیه کسب شد ، ضمن اینکه از این سهمیه ها، 10 سهمیه مربوط به بانوان ورزشکار است.

وی تاکید نمود: در 16 دوره حضورمان در المپیک 19 مدال طلا کسب شده که 4 طلا مربوط به 8 دوره قبل از انقلاب بوده است. تا الان 10 طلا کشتی، 7 طلا وزنه برداری و دو مدال طلا در تکواندو گرفتیم و تک نقره دومیدانی و این یعنی تنها در 4 رشته کسب مدال کردیم.

سلطانی فر گفت: در این دوره امیدواریم که شمشیربازی، تیراندازی و کاراته به مدال برسد. والیبال هم فرایند خوبی را دارد. تدارکات خوبی با وجود تاخیر یک ساله المپیک انجام شده است. امیدواریم برترین حضور و نتایج را در توکیو داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ابراز امیدواری وزیر ورزش نسبت به مدال آوری در رشته های نو المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری وزیر ورزش نسبت به مدال آوری در رشته های نو المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید