افراد تأثیر گذار تاریخ در دنیا

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، در طول تاریخ افراد بسیاری سعی کرده­اند بر مردم دنیا تاثیر گذاشته و به شیوه های مختلف، سبک زندگی، تفکر و آیین های مرسوم آنها را تغییر دهند. عده ای هم به طور ناخودآگاه و بدون چنین هدفی توانسته اند تاثیرگذار باشند.

افراد تأثیر گذار تاریخ در دنیا

در این مجال تلاش شده تا از بین این افراد، 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا، معرفی شوند. هر منبعی با توجه به مطالعات خود در زمینه های فلسفی، علمی، هنری و دیگر علوم و فنون، افرادی که دارای بزرگ ترین فکر در همه زمان ها بوده اند را شایسته رتبه بندی دانسته اند که هر کدام به طور باورنکردنی از قدرت فکر خود برای تغییر دنیا استفاده نموده اند. مانند:

  • آلبرت اینشتین
  • اسحاق نیوتون
  • کنفوسیوس
  • مهاتما گاندی
  • کوروش کبیر
  • کریستف کلمب
  • کارل مارکس
  • ویلیام شکسپیر
  • مولوی
  • هومر

با مهمترین سوغات اروپا آشنا شوید.

با توجه به تعداد زیاد این افراد، بهتر است در چند بخش اصلی به طور مجزا مورد آنالیز قرار گیرند.

5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا در حوزه ادیان

با کاوش در بانفوذترین آیین های امروز دنیا با بیشترین تعداد پیروان، محبوب ترین ادیان و شخصیت های تاریخی که دنیا را تغییر داده اند را شناخته و فهرست بزرگترین تأثیرگذاران تاریخ را فراهم کردیم.

آنها نمایانگر بزرگ مردان تاریخ هستند که آثارشان هنوز هم تأثیر به سزایی بر دنیا و مردم دارد. حتی می توان گفت اگر آثار آنها را نداشته باشیم، دنیا مثل گذشته نخواهد بود. صرف نظر از این که در زمینه پیشرفت، رهبری یا راه اندازی یک مذهب نو یاری خوبی نموده اند یا خیر.

با این تفاسیر 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا به ترتیب ذیل معرفی می گردند:

  1. مریم مقدس
  2. عیسی مسیح
  3. حضرت محمد (ص)
  4. بودا
  5. پاپ بندیکت

قدیمی ترین کشورهای دنیا کدامند؟

5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا در حوزه هنر

آثار هنری در طول تاریخ، تأثیر به سزایی در زندگی انسان ها گذاشته و نسل های مختلف در طی سال ها، در حال کشف و یادگیری در خصوص زندگی هنرمندان و آنچه که به دست آورده اند، می باشند.

هنر همواره الهام بخش صفات عالی انسانی بوده و توانسته با تاثیرات اغلب مثبت، دنیا را به سمت تکامل و زیبایی سوق دهد افراد زیر به عنوان 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا معروفیت یافته اند.

  1. لئوناردو داوینچی
  2. میکل آنژ
  3. موتزارت
  4. پیکاسو
  5. سباستیان باخ

5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا در حوزه تاریخ

برای آنکه بفهمیم چه کسانی شایستگی قرار گرفتن در این فهرست را دارند؛ در اصل باید بدانیم که تاثیرگذاران بزرگ تاریخ برای دنیا چه کاری انجام داده اند؟ 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا فارغ از آنکه کار خوب یا بدی برای دنیا انجام داده اند، در این فهرست قرار گرفتند.

  1. اسکندر مقدونی
  2. آدولف هیتلر
  3. جولیوس سزار
  4. جرج واشنگتن
  5. ناپلئون بناپارت

5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا که زنان بی­نظیری بودند

تاریخ شخصیت های بزرگی ایجاد نموده که از تأثیرگذاری آنها بیش از چندین دهه یا حتی قرن ها گذشته است. آنها در همه زمینه ها و دوره های زمانی دارای یک ویژگی مشترک هستند. زندگی هزاران نفر را تحت تأثیر قرار داده اند.

مردان و زنان بسیاری در میان این جمع جای گرفته اند که نام 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا از میان زنانی که صاحب شخصیت های پیشرو، قدرتمند و خستگی ناپذیر بوده اند در ذیل آمده است:

  1. مادر ترزا
  2. ماری کوری
  3. ملکه الیزابت
  4. فلورانس نایتینگل
  5. هلن کلر

5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا در علوم گوناگون

علم مهم ترین راه توسعه ملت هاست. دانشمندان آن دسته از افرادی هستند که در ترقی شاخه خاصی از علمی که به آنها القا می گردد، نقش به سزایی ایفا می نمایند.

مشارکت های علمی دنیایان را از تاریکی به نور و از بی ثباتی به ثبات می رسانند. نام 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا علوم در ذیل آمده است:

  1. گالیله
  2. ابن سینا
  3. داروین
  4. استیو جابز
  5. گوتنبرگ

جمع بندی

پس از مطالعه در خصوص 5 نفر از تاثیرگذارترین افراد تاریخ در دنیا، می توان نتیجه گرفت که شخصیت های بزرگ تاریخ چه خوب و چه بد در طی قرن ها آنچنان دنیا را متاثر از خود ساخته اند که نه تنها دنیای قبل از آنان را نمی گردد به راحتی تصور کرد،

بلکه تا مدتها مکاتب، ایدئولوژی ها و حتی افراد، نمی­توانند دنیا را از آثار و باورهای به جا مانده از عقاید و اعمال نیک و بدشان بزدایند.

منبع: ژیوار

به "افراد تأثیر گذار تاریخ در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد تأثیر گذار تاریخ در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید