ایجاد مقطع ارشد تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با نیازهای ویژه در دانشگاه علامه طباطبایی به تصویب رسید.

ایجاد مقطع ارشد تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با احتیاجهای ویژه برای اولین بار در ایران به عنوان یک برنامه درسی تاسیسی و تازه با موضوع دانشگاه علامه طباطبائی اجرا خواهد شد.

به همین دلیل دانشگاه علامه طباطبایی گفت؛ این برنامه کاربردی مهم و مورد احتیاج کشور به پیشنهاد گروه آموزشی تکنولوژی آموزشی این دانشگاه علامه در سال 1394 به عنوان یک پروژه تحقیقاتی درون دانشگاهی در دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری و مشارکت گروه آموزشی روانشناسی و آموزش بچه ها استثنایی دانشگاه و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور انجام شد.

برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با احتیاجهای ویژه به استفاده از ظرفیت های رشته تکنولوژی آموزشی در ابعاد مختلف طراحی، فراوری، اجرا، مدیریت و پشتیبانی، سنجش وارزشیابی فرایندها ، منابع و فناوری های یادگیری، در آموزش افراد با احتیاجهای ویژه می پردازد. با توجه به اینکه برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با احتیاجهای ویژه برای اولین بار در ایران و به وسیله دانشگاه علامه طباطبائی اجرا خواهد شد.

مبتنی بر احتیاجهای بومی بوده و ضمن بهره گیری از تجارب جهانی به پاسخگویی به بخشی از احتیاجهای کشور در این زمینه یاری خواهد نمود.

در همین زمینه دکتر اسماعیل زارعی زوارکی مجری طرح و مدیر گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در فرایند طراحی و تصویب نهایی برنامه درسی کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی با گرایش آموزش افراد با احتیاجهای ویژه که بیش از 6 سال طول کشیده است، منابع علمی پشتیبان و بسترهای لازم فناورانه در دانشگاه علامه طباطبائی فراهم شده است.

وی تاکید نمود: برای اجرای مناسب این برنامه در دانشگاه علامه طباطبائی دو نفر از اعضای هیات علمی در سال های گذشته به فرصت مطالعاتی به کشور کانادا و کشور سوئیس اعزام شدند.

زوارکی اضافه کرد: در سال های گذشته در دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دانشگاه ژنو از کشور سوئیس، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی خوبی در این زمینه برگزار شده و بعلاوه منابع علمی مفیدی در قالب کتاب ، مقاله، رساله و سرانجام نامه تدوین شده است. مرکز منابع یادگیری و آزمایشگاه های فناوری نیز در دانشگاه علامه طباطبائی توسعه یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد مقطع ارشد تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مقطع ارشد تکنولوژی آموزشی در دانشگاه علامه طباطبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید