خبرنگاران عابدینی: حریف ژاپنی حتی جواب سلام من را نداد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، تهران- خبرنگاران- کاپیتان تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر گفت: پیش از المپیک 2012 لندن در دنیای شمشیربازی آنچنان معروف نبودم. در مسابقات گزینشی این المپیک حریف ژاپنی حتی جواب سلام من را نداد اما با شکست او در توکیو جواز حضور در لندن را کسب کردم.

خبرنگاران عابدینی: حریف ژاپنی حتی جواب سلام من را نداد

مجتبی عابدینی نفر چهارم المپیک 2016 ریو در رشته شمشیربازی با اشاره به شرایط بحرانی دنیا به خاطر شیوع ویروس کرونا در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ عینک مرکوری گفت: خانه نشینی و عمل به توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم ترین اصل قطع کردن زنجیره شیوع این ویروس است. من نزدیک به 40 روز است که در خانه ماندم و برای کارهای غیرضروری به بیرون نخواهم رفت. در این مدت ضمن انجام تمرینات سبک فیلم مسابقات خود و حریفانم را بررسی می کنم. با تماشای مجدد این فیلم ها ضمن آنکه نقاط قوت و ضعف خود را متوجه خواهم شد خاطرات سال های گذشته نیز تداعی می گردد.

او با بیان اینکه چند روز پیش فیلم یکی از مسابقاتم قبل از المپیک 2012 لندن را نگاه می کردم گفت: در مسابقاتی گزینشی اسلحه سابر که در لندن برگزار می شد ورزشکار مدعی از کشورهای مختلف دنیا حضور پیدا نموده بودند و تنها قهرمان سهمیه المپیک را کسب می کرد. کار سختی بود و من ناشناخته ترین عضو مسابقات بودم. مسابقه را خوب آغاز کردم و توانستم به فینال رقابت ها صعود کنم. در فینال حریفم ژاپنمی بود و شناختی از من نداشت. حتی زمانی که قرار بود برای رقابت آماده شویم من به او سلام کردم که او جواب سلام من را نیز نداد؛ اما در میدان مسابقه با غلبه بر این حریف توانستم سهمیه المپیک 2012 لندن را کسب کنم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر همچنین با بیان خاطره ای از مسابقات المپیک 2016 ریو مطرح کرد: آن دوره از مسابقات هم خاطره تلخ و هم شیرین برای من دارد. تلخ بود چون باوجود شکست بزرگانی از کره جنوبی و ایتالیا نتوانستم به سکوی المپیک برسم اما شیرین بود به خاطر آنکه مردم موفقیتم را در حد مدال طلا قلمداد کردند. لطف مردم پس از انتها مسابقات المپیک فراموش ناشدنی است. امیدوارم بتوانم با موفقیت در المپیک 2021 توکیو این محبت مردم را جبران کنم.

این ملی پوش رشته سابر در انتها توضیح داد: پس از مسابقات آسیایی در سال 2018 از دنیای قهرمانی به صورت موقت خداحافظی کردم خداحافظی که برای بازیابی تمرکز ذهنی بود و این یکی از بهترین تصمیماتم بود. پس از حدود یک سال به عرصه قهرمانی برگشتم و توانستم یک مدال برنز دنیای را به کلکسیون افتخاراتم اضافه کنم. با انتها فراگیری ویروس کرونا تمرینات خود را از سرخواهم گرفت و تا زمان برگزاری المپیک 2021 توکیو 6 مسابقه معتبر در پیش داریم. حضور در این مسابقات می تواند برای آمادگی ما مهم و ضروری باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عابدینی: حریف ژاپنی حتی جواب سلام من را نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عابدینی: حریف ژاپنی حتی جواب سلام من را نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید