خبرنگاران مسائل محیط زیستی تهران با جزیره ای عمل کردن حل نمی شود

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، تهران- خبرنگاران- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حل مسائل محیط زیست تهران نیازمند مشارکت جدی و خروج از جزیره ای عمل کردن است.

خبرنگاران مسائل محیط زیستی تهران با جزیره ای عمل کردن حل نمی شود

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری زهرا صدراعظم نوری روز سه شنبه در جریان دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه نطق پیش از دستور به مناسبت روز جهانی زمین پاک روز دوم اردیبهشت، گفت: رد پای ما در محیط زیست بیش از حقی است که به ما تعلق داشته است.

وی افزود: گرمایش کره زمین، خشکسالی، ریزگرد، آلودگی هوا، قحطی، تبدیل اراضی جنگلی به برج و ویلا، استفاده از مصالح ساختمانی ناسالم با اقلیم در شهرها، عامل مسائل محیط زیست بوده است.

نوری با بیان اینکه مسائل محیط زیست با فرمول ریاضی قابل حل نیست، گفت: تعداد پلاستیک ها در دریاها و اقیانوس ها در سال 2050 بیشتر از ماهی ها خواهد بود و در سال 2030 ، قیمت غذا 50 درصد به دلیل مسائل محیط زیستی افزایش خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش حمل و نقل پاک در تهران برای رفع مسائل زیست محیطی گفت: شهروندان را به استفاده از حمل و نقل پاک تشویق می کنیم در حالی که هنوز بسیاری از اتصالات در مناطق وجود ندارد.

وی افزود: حمل و نقل ریلی سبز ترین و ایمن ترین حمل و نقل است و روزانه 2 میلیون مسافر را جابجا می کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهرتهران با اشاره به اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در تهران گفت: این اقدام، گام موثری است که باید تا رسیدن به نقطه بهینه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: اگرچه این اقدامات اساسی است اما کافی نیست چرا که شهرداری و هیچ سازمانی نمی تواند به تنهایی کارآمد باشد.

به گفته وی، نیازمند مشارکت جدی دستگاه ها برای رفع مسائل محیط زیست شهر تهران هستیم.

وی تاکید کرد: برای رفع مسائل محیط زیستی شهرداری تهران باید از حالت جزیره خارج شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تحقق اهداف توسعه پایدار بیش از هر اقدامی نیاز به فرهنگ سازی دارد اظهار کرد: برای این فرهنگ سازی باید هر فرد از خودش شروع کند. باید برای شهروندان نیز نقش تعریف شود که بتوانند مشارکت موثر داشته باشند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران در سال جاری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، از همه شهروندان عزیز، فعالان محیط زیست و به طور خاص هنرمندان درخواست می کند همکاری کرده و مدیریت شهری را در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای حفظ زمین و بازیابی زمین یاری دهند.

128هکتار باغ طی 10 سال مدیریت گذشته قلع و قمع شد

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نتیجه رویکردهای مدیریت گذشته در اواخر دوره چهارم و در آستانه انتخابات دوره پنجم بخوبی نمایان شد، گفت: توقف پروژه های حجمی بزرگ، انباشت بدهی ها تا مرز هفتاد هزارمیلیاردتومان، ناکامی در بازسازی بافت فرسوده، کندی در توسعه حمل ونقل شهری، قلع وقمع باغات، هرج ومرج در اجرای طرح تفصیلی و آسیب به منظرشهری از جمله این رویکردهای غلط است.

سید محمود میر لوحی در نطق پیش از دستور خود که به مروری بر شاخص ها و واقعیت های میدان کار و فعالیت درحوزه درآمدها در شهرداری تهران اختصاص داشت، پرداخت و گفت: یکصدوبیست وهشت هکتار باغات طی ده سال قلع وقمع شد. تعداد493باغ تبدیل به برج باغ شده که درسالهای 93تا95 بترتیب 108و93و85 باغ پروانه ساخت وساز دریافت کرده اند.261باغ بمساحت 56هکتاردرمنطقه یک و50قطعه درمنطقه 2و42قطعه در منطقه 3و45قطعه در منطقه 4و30هکتار درمنطقه 21و22بوده است.

میر لوحی افزود: 90 مورد ملک در سال 1394 جهت واگذاری به دفترخانه های رسمی معرفی شده اند که شامل بیش از 80 هزارمترمربع مسکونی و تجاری است که رد آنها درصورت جلسات هیات مدیره ملاحظه نمی شود.

وی افزود: علاوه برآن طی 20 صورت جلسه هیات مدیره در همین سال، مساحتی بیش از 5 هزار متر مربع اعیان و 100 هزار مترمربع عرصه(باکاربری تجاری ومسکونی) و در سال 1395 طی 30 صورت جلسه هیات مدیره، مساحتی بیش از 5 هزار متر مربع اعیان و 300 هزار مترمربع عرصه باکاربری تجاری و مسکونی واگذار شده است،) . این در حالی است که درمواردی بخصوص واگذاری ها که حجم گسترده در سالهای مذکور داشته فاقد اطلاعات و متراژ است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مسائل محیط زیستی تهران با جزیره ای عمل کردن حل نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسائل محیط زیستی تهران با جزیره ای عمل کردن حل نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید