خبرنگاران پیروزی والیبال در ارومیه با حضور بانوان در استادیوم

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، ارومیه- خبرنگاران- صدها نفر از بانوان ارومیه ای بر اساس مقررات بین المللی امروز طی دیدار تیم های والیبال ایران و کانادا در سالن غدیر ارومیه حضور یافتند و با وجود بعضی دغدغه ها، شور و شعور ایرانی را به جهانیان نشان دادند.

خبرنگاران پیروزی والیبال در ارومیه با حضور بانوان در استادیوم

نظرهای متفاوتی در خصوص حضور بانوان در استادیوم وجود دارد و بعضی این حضور را از نظر شرعی درست نمی دانند اما در نقطه مقابل بانوان ورزش دوست ایجاد شرایط لازم برای این حضور پرشور و شعور را مطالبه می نمایند.

بانوان حاضر در سالن برگزاری لیگ ملت های والیبال هم گویا خاطره خوبی از نخستین حضورشان در استادیوم داشتند و پس از خاتمه این مسابقه از تداوم این حضور سخن به میان آوردند.

نایب رئیس هیأت والیبال بانوان آذربایجان غربی با بیان اینکه بانوان ارومیه ای با شور و شعور در استادیوم حضور یافتند، گفت: این بانوان با رفتار شایسته خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی را به تصویر کشیدند.

معصومه حبیبی که در سالن غدیر ارومیه حضور یافته بود، پس از پیروزی شیرین تیم ملی ایران مقابل کانادا به خبرنگار وبلاگ عینک مرکوری گفت: ایکاش تمامی بانوان علاقه مند می توانستند در این رویداد مهم ورزشی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به شادمانی بانوان به دلیل حضورشان در استادیوم، گفت: زنان ارومیه ای بدون هیچ حاشیه و مسئله ای در سالن حضور یافتند و کاش زمینه حضور بانوان در آینده هم فراهم گردد.

حبیبی بیان نمود: در طول این مسابقه بعضی از بانوان علاوه بر صندلی، روی زمین و پله ها نشستند و به تشویق تیم ملی پرداختند.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه نیز گفت: یک پنجم ظرفیت استادیوم به بانوان اختصاص یافته بود و 800 نفر از زنان در استادیوم حضور یافتند.

پیمان رضایی اضافه کرد: حضور بانوان ارومیه ای در استادیوم 6 هزار نفری غدیر نقطه عطفی در تاریخ ورزش آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی گفت: مردم آذربایجان غربی با فرهنگ و متمدن هستند و بر همین اساس زنان این استان حضور شایسته ای در استادیوم داشتند.

معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم گفت: نخستین حضور بانوان در استادیوم با دغدغه های بعضی از مسئولان همراه بود ولی خوشبختانه این تماشاگران فرهنگ و تمدن ایرانی را به رخ جهانیان کشیدند.

شهلا مؤمن گفت: حضور زنان توأم با ادب و نزاکت بود و خاطره ای خوش در ذهن مردم به یادگار گذاشت.

دختر 21 ساله حاضر در استادیوم هم گفت: وقتی خبر حضور و بلیط فروشی بانوان را به وسیله رسانه های جمعی و مجازی شنیدم، بسیار مسرور شدم.

هانیه هاشمی اضافه کرد: شور و هیجان وصف ناپذیری در سالن مسابقه حاکم بود و دیدن بازیکنان تیم ملی از فاصله نزدیک برایم بسیار جالب بود.

وی با تشکر و قدردانی از کوشش مسئولان ورزش آذربایجان غربی و شهر ارومیه ابراز امیدواری کرد تا این حضور نقطه عطفی در ایجاد ورزش پاک و نهادینه شدن حضور مردان و زنان ایرانی در محافل ورزشی باشد.

این دختر جوان ارومیه ای که به همراه چند تن از دوستان خود به سالن غدیر ارومیه آمده بود و خود نیز به فعالیت در رشته اسکواش مشغول است، گفت: باید کاری کنیم تا محیط های ورزشی مکانی امن و آرام برای جوانان باشد زیرا وجود جامعه ای سالم در گرو روح و جسم سالم است و این امر فقط به واسطه ورزش و فعالیت های اجتماعی میسر می گردد.

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری دیدارهای هفته سوم لیگ ملت های والیبال از 24 تا 26 خردادماه جاری در شهر ارومیه برگزار می گردد و در این هفته تیم های ملی والیبال ایران، روسیه، لهستان و کانادا با هم به رقابت می پردازند.

موضوع میزبانی شهر ارومیه در هفته سوم لیگ ملت های والیبال در اواخر سال گذشته تصویب و نهایی شد و نخستین گام ها برای میزبانی باشکوه و بدون مشکل در این خصوص طی این مدت برداشته شد تا نام ارومیه در تاریخ این رقابت ها به یادگار بماند.

طی سال های گذشته تنها تهران به لحاظ شرایط فنی و استانداردهای برگزاری مسابقات، استحقاق میزبانی رقابت های بین المللی از جمله در حوزه والیبال را داشت و در چنین شرایطی ارومیه نخستین شهر به جز پایتخت به شمار می رود که لیگ ملت های والیبال را میزبانی می نماید.

میزبانی شایسته این شهر در رقابت های موسوم به AVC CUP طی سال 1389 خاطره خوبی در ذهن والیبال دوستان آسیایی، ایرانی و ارومیه ای برجا گذاشت و همین امر تجربه بسیار خوبی برای رقابت های بزرگ تری چون لیگ ملت های والیبال محسوب می گردد.

پس از آن نیز رقابت های آسیایی دیگری به میزبانی ارومیه برگزار گردید که این شهر والیبال خیز با روسفیدی از آن بیرون آمد و نام پایتخت والیبال آسیا برای این شهر تبلور یافت.

8135/3072

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیروزی والیبال در ارومیه با حضور بانوان در استادیوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیروزی والیبال در ارومیه با حضور بانوان در استادیوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید