درخواست دولت ها برای حذف محتوا از توئیتر رکورد زد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری به نقل از رویترز، طبق داده های جدیدترین گزارش شفافیت توئیتر، دولت های مختلف43 هزار و 387 درخواست قانونی برای حذف محتوا از 196 هزار و 878 حساب کاربری در بازه ای 6 ماهه ارائه کردند.

درخواست دولت ها برای حذف محتوا از توئیتر رکورد زد

به گفته توئیتر این بیشترین اندازه درخواست دولت ها برای حذف محتوا از زمان شروع انتشار گزارش شفافیت توئیتر در سال 2012 میلادی است.

95 درصد درخواست های قانونی مربوط به 5 کشور و بیشترین تعداد آن نیز به ژاپن تعلق داشت. پس از آن روسیه، ترکیه، هند و کره جنوبی بیشترین درخواست برای حذف محتوا را ثبت نموده اند.

توئیتر گفت در پاسخ به 54 درصد از درخواست های قانونی که از سراسر دنیا در این بازه دریافت نموده، دسترسی به محتوا در بعضی کشورها را منع نموده و در بعضی دیگر صاحبان حساب های کاربری را ملزم به حذف آنها نموده است.

شینید مک سویینی نائب رییس سیاست گذاری دنیای توئیتر در این باره می گوید: ما با چالش بی سابقه ای روبرو شده ایم زیرا دولت های سراسر دنیا بیش از پیش برای دخالت و حذف محتوا کوشش می نمایند. این رفتار تهدیدی برای حریم خصوصی و آزادی بیان به شمار میرود و البته فرایند نگران نماینده ای است که باید به آن توجه کرد.

تعداد حساب های کاربری که در درخواست های قانونی برای حذف محتوا ذکر شده بودند، 50 درصد نسبت به 131 هزار و 933 حساب مربوط به 6 ماه قبل از آن بیشتر بودند.

بعلاوه طبق گزارش شفاف سازی توئیتر درخواست دولت ها برای ذخیره اطلاعات حساب ها نسبت به بازه قبل حدود 4 درصد کاهش یافته است. براساس داده های موجود حدود 57 درصد درخواست های مربوط به اطلاعات حساب های کاربری به آمریکا مربوط است و این کشور به تنهایی بزرگترین دولت درخواست نماینده اطلاعات از حساب ها است.

در حال حاضر بیشتر شبکه های اجتماعی بزرگ با تحقیقات وسیع دولت ها و قانونگذاران درباره محتوای خود روبرو هستند.

سال گذشته نیز توئیتر به علت بازبینی محتوا و اجرای قوانین به چالش های بزرگی با دولت های هند و نیجریه برخورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درخواست دولت ها برای حذف محتوا از توئیتر رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دولت ها برای حذف محتوا از توئیتر رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید