درمان آب مروارید می تواند 30درصد زوال عقل را کاهش دهد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، آخرین مطالعات صورت گرفته نشان میدهد که درمان آب مروارید می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا حدود 30 درصد کاهش می دهد.

درمان آب مروارید می تواند 30درصد زوال عقل را کاهش دهد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری به نقل از ساینس، متخصصان می گویند افرادی که جراحی آب مروارید انجام می دهند 30 درصد کمتر به زوال عقل مبتلا می شوند.

مطالعه بیش از 3000 افراد بالای 65 سال نشان داد که کاهش خطر حداقل یک دهه طول می کشد.

هیچ یک از شرکت نمایندگان که تقریباً یک دهه تحت نظر قرار گرفتند، در زمان آغاز مطالعه به اختلال حافظه مبتلا نشدند.

این یافته ها که در JAMA Internal Medicine منتشر شد، نشان میدهد چگونه جراحی رایج خطر زوال عقل را کاهش می دهد. اما محققان ادعا می نمایند که علت آن آب مروارید است که سلول های کلیدی را از دریافت نور آبی مسدود می نماید.

به گفته کارشناسان، نور آبی ممکن است سلول هایی را در شبکیه که با شناخت مرتبط هستند را دوباره فعال کند و خواب را تنظیم کند.

دکتر سیسیلیا لی، محقق اصلی این تحقیق در این باره ، گفت: این نوع شواهد به همان مقدار که در اپیدمیولوژی به دست می آید، خوب است.این واقعا هیجان انگیز است زیرا هیچ مداخله پزشکی دیگری چنین ارتباط قوی با کاهش خطر زوال عقل در افراد مسن نشان نداده است.

دانشگاهیان گفتند که این یافته ها احتیاج به تحقیقات بیشتر در خصوص اینکه چگونه ارتباط بین چشم و مغز بر زوال عقل تأثیر می گذارد را برجسته می نماید.

سالانه بیش از 300000 عمل آب مروارید در انگلستان انجام می گردد، در حالی که بیش از 2 میلیون عمل نیز در ایالات متحده انجام می گردد.

در همین حال، تخمین زده می گردد که بیش از 850000 انگلیسی و 6.2 میلیون آمریکایی از زوال عقل رنج می برند.

آب مروارید لکه های کدر روی عدسی چشم است که معمولاً در نتیجه افزایش سن ایجاد می گردد. آنها معمولاً با گذشت زمان بدتر می شوند و جراحی تنها راه برای بهبود بینایی افراد مبتلا است.

آب مروارید چیست؟

آب مروارید لکه های کدر روی عدسی چشم است که معمولاً در نتیجه افزایش سن ایجاد می گردد. آنها معمولاً با گذشت زمان بدتر می شوند و جراحی تنها راه برای بهبود بینایی افراد مبتلا است.

آب مروارید زمانی اتفاق می افتد که عدسی چشم شما، یک دیسک شفاف کوچک، لکه های ابری ایجاد می نماید.

افراد جوان معمولاً لنزهایی مانند شیشه شفاف دارند.

اما در بین افراد مسن، لنزها مانند شیشه حمام آغاز به مات شدن می نمایند و دید را محدود می نمایند.

آب مروارید در اثر افزایش سن بیشتر بزرگسالان را مبتلا می نماید.

جراحی آب مروارید شامل جایگزینی عدسی کدر داخل چشم با عدسی مصنوعی است.

این عمل حدود 45 دقیقه طول می کشد و ممکن است 2 تا 6 هفته طول بکشد تا به طور کامل پس از جراحی آب مروارید بهبود یابید.

از مزایای جراحی می توان به تماشا اشیا در فوکوس، نگاه کردن به نورهای روشن و نتماشا نور زیاد و تفاوت بین رنگ ها اشاره نمود.

اما خطرات جراحی، که در حدود یک مورد از 50 مورد اتفاق می افتد، شامل تاری دید، مقداری از دست دادن بینایی و جدا شدن شبکیه می گردد - زمانی که لایه نازک پشت چشم شما شل می گردد.

محققان 3038 داوطلب را که به آب مروارید یا گلوکوم مبتلا شده بودند، زیر نظر گرفتند. میانگین سنی شرکت نمایندگان 74 سال بود.

تقریباً نیمی از داوطلبان (1382) تحت عمل جراحی برداشتن آب مروارید قرار گرفته بودند، روشی که 45 دقیقه طول می کشد و شامل برداشتن عدسی کدر در چشم و جایگزینی آن با یک عدسی مصنوعی است.

این تیم دریافتند افرادی که آب مروارید خود را برداشته بودند، پس از کنترل سایر عوامل سلامتی و جمعیت شناختی، 29 درصد کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل در مقایسه با افرادی که این جراحی را انجام نداده بودند، داشتند.

این تیم اظهار داشت کسانی که جراحی آب مروارید انجام نداده اند ممکن است به علت اختلالات بینایی خود از نظر اجتماعی منزوی تر باشند که منجر به کاهش تحریک مغز می گردد که می تواند خطر زوال عقل را افزایش دهد.

آب مروارید معمولاً با گذشت زمان بدتر می گردد و جراحی تنها راه برای بهبود بینایی بیماران است.

به گفته آنها، اختلال بینایی می تواند منجر به کاهش مقدار ورزش در افراد مبتلا گردد که با زوال شناختی مرتبط است.

دکتر لی گفت: بعضی از سلول های ویژه در شبکیه چشم با شناخت مرتبط هستند و چرخه های خواب را تنظیم می نمایند و این سلول ها به خوبی به نور آبی پاسخ می دهند.

آب مروارید به طور خاص نور آبی را مسدود می نماید و جراحی آب مروارید می تواند این سلول ها را دوباره فعال کند.

انتهای پیغام،

منبع: ایران آنلاین

به "درمان آب مروارید می تواند 30درصد زوال عقل را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آب مروارید می تواند 30درصد زوال عقل را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید