طراحی تراشه های 5 نانومتری برای ویندوز به وسیله کوالکام

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، شرکت کوالکام در حال ساخت تراشه های 5 نانومتری ARM برای لپ تاپ های ویندوزی است.

طراحی تراشه های 5 نانومتری برای ویندوز به وسیله کوالکام

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، به نقل از انگجت؛ کوالکام در حال توسعه مجموعه تراشه های مبتنی بر ARM خود برای ویندوز و کروم بوک با پلتفرم های اسپندراگون 8cx Gen 3 و 7c+ Gen 3 است. بعلاوه این شرکت میخواهد دستگاه های بازی دستی را با استفاده از تراشه Snapdragon G3x Gen 1 نیرومند کند. به گفته کوالکام، اسنپدراگون 8cx Gen 3 براساس نسل 2 سال گذشته ساخته شده و اولین پلتفرم رایانه شخصی 5 نانومتری است که باعث بهبود و بهینه سازی گره فرآیند 5 نانومتری می گردد. بعلاوه این تراشه می تواند سطوح مصرف انرژی مشابه Gen 2 را حفظ کند.

گفته می گردد که این پلتفرم همراه با اتصال 5G و WiFi 6/6E، عمر باتری چند روزه، عملکرد های دوربین و صدا ارتقا می دهد و امنیت تراشه را ارائه می نماید. سیستم هایی با تراشه 8cx Gen 3 می توانند از 29+ TOPS شتاب هوش مصنوعی استفاده نمایند که به ادعای کوالکام سه برابر عملکرد پلتفرم رقابتی پیشرو است. (شتاب هوش مصنوعی می تواند کار هایی مانند تشخیص چهره و تاری پس زمینه در تماس ها را سرعت بخشد.) علاوه بر این، Snapdragon 8cx Gen 3 از کیفیت دوربین تا 4K HDR و حداکثر چهار دوربین پشتیبانی می نماید.

کوالکام می گوید 8cx Gen 3 به لطف پردازنده گرافیکی Adreno تا 60 درصد عملکرد بهتری نسبت به تراشه های نسل قبلی در طی کار هایی که احتیاج به پردازنده گرافیکی دارند، ارائه می نماید. بعلاوه این پلتفرم بهینه سازی شده تا به مردم اجازه دهد تا 50 درصد بیشتر از پلتفرم های رقیب بازی نمایند.

براساس گزارش ها اسپندراگون 7c+ Gen 3، برای رایانه های شخصی و کروم بوک های سطح پایه طراحی شده و تنها شش ماه پس از نسل قبلی خود معرفی گردید. افزون بر این اسپندراگون 7c+ Gen 3 می تواند از Wi-Fi 6 و 6E پشتیبانی کند. کوالکام می گوید که پلتفرم 6 نانومتری 7c Gen 3 تا 40 درصد عملکرد CPU و تا 35 درصد عملکرد گرافیکی را نسبت به چیپست تراشه های نسل قبلی بهبود می بخشد.

ماشین های ویندوز مبتنی بر ARM دقیقاً جهان را روشن نکرده اند و باید دید که آیا کوالکام می تواند به ویندوز روی پلتفرم اسپندراگون یاری کند تا با جدیدترین و قدرتمندترین گزینه های خود به سمت پیشرفت حرکت کند یا خیر. انتظار می رود دستگاه هایی با تراشه های Snapdragon 8cx Gen 3 و 7c+ Gen 3 در نیمه اول سال 2022 معرفی شوند.

برای نشان دادن این پلتفرم، Razer با کوالکام روی یک کیت توسعه دهنده بازی دستی که از امروز به وسیله وب سایت Razer در دسترس توسعه دهندگان است، همکاری کرد. این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.65 اینچی OLED 120 هرتزی با پشتیبانی 10 بیتی HDR، بلندگو های چهار طرفه و کنترلر داخلی است. این دستگاه حتی می تواند برای پخش زنده که شامل فید های صوتی و تصویری از پخش نماینده ها می گردد، استفاده گردد، زیرا دارای دوربین 1080p 60 فریم بر ثانیه و میکروفون دوگانه است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طراحی تراشه های 5 نانومتری برای ویندوز به وسیله کوالکام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تراشه های 5 نانومتری برای ویندوز به وسیله کوالکام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید