نباید پشت پروتکل بهداشتی پنهان شد، حرف از کروناست؛ نه سرماخوردگی!

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، مدتهاست متولیان لیگ فدراسیون کشتی با جدیتی عجیب و سوال برانگیز در تلاشند، سفره این مسابقات را هر چه سریعتر پهن نمایند تا به قول خودشان، اهالی کشتی بتوانند از این طریق، کسب درآمد نموده و مسائل اقتصادی خود را رفع سازند. اما انگار از این واقعیت غافلند که جولان ویروس کرونا در استانهای مختلف کشورمان همچنان ادامه دارد و افراد زیادی را به ویژه در استانهای کشتی خیز به کام مرگ می کشد.

نباید پشت پروتکل بهداشتی پنهان شد، حرف از کروناست؛ نه سرماخوردگی!

البته پافشاری عجیب متولیان لیگ فدراسیون کشتی برای شروع هر چه سریعتر این پیکارها با واکنش اهالی کشتی نیز روبرو شده و بسیاری از پیشکسوتان و صاحبنظران معتقدند نباید به بهانه کسب درآمد به وسیله برگزاری لیگ، جان کشتی گیران و مربیان، عوامل اجرایی و خانواده های آنها را به خطر انداخت.

به همین دلیل امیر توکلیان مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که سابقه تیمداری در لیگ برتر را هم در کارنامه دارد به وبلاگ عینک مرکوری گفت: بارها به این موضوع اشاره کردم که حساب ورزش هایی مثل کشتی، بوکس، جودو، تکواندو و کاراته که جزو رشته های درگیرانه و رزمی و تن به تن هستند از دیگر رشته های ورزشی مثل پینگ پنگ و تیراندازی جداست. در نتیجه نباید با توجیه اینکه چرا مسابقات رشته های دیگر شروع شده و چرا کشتی هنوز تعطیل است، به سمت و سوی عادی ساختن شرایط بحرانی کنونی رفت.

وی در واکنش به ادعای متولی لیگ کشتی مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری مسابقات در فضای باز گفت: این ادعا کاملاً غیر منطقی است، چراکه کشتی با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، باز هم رشته پربرخورد و پرخطری است. واقعاً چطور می توان دو کشتی گیر را در شرایطی که مدام در حال دم و بازدم و درگیری فیزیکی هستند از خطر ابتلا به کرونا مصون نگه داشت.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: ما در گذشته حتی در مواجهه با بیماری های بسیار معمولی و سبک تر از کرونا هم در اردوهای تیم ملی به مشکل می خوردیم. حال چطور باید ویروس کرونا را جدی نگیریم؟ به یاد دارم در زمانی که در اردوهای تیم ملی بودیم، یک کشتی گیر مبتلا به سرماخوردگی می توانست 5 اردونشین دیگر را هم مبتلا کند. به عنوان مثال در هنگام مشاهده بیماری قارچ پوستی در بین کشتی گیران بلافاصله تمرینات قطع می شد و کل سالن تمرین را می بایست به دقت ضد عفونی می کردیم. چون تعریق بدن کشتی گیران در هنگام تمرین و مبارزه می تواند عامل بسیار مهمی در انتشار ویروس و بیماری باشد. در این شرایط چطور می توانیم ویروس کرونا را یک موضوع عادی جلوه دهیم که تنها می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی، آنرا کنترل کرد؟

توکلیان در انتها گفت: با این وجود نباید فعلاً حرف از برگزاری لیگ کشتی بزنیم و خودمان را پشت توجیه درآمدزایی و دغدغه های اقتصادی، جماعت گوش شکسته پنهان کنیم. هر چند متولیان لیگ کشتی همچنان مشغول پافشاری و اصرار برای برگزاری مسابقات هستند، اما در نهایت، این ستاد مقابله با کرونا در ورزش است که باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند. این ستاد هم فعلاً با توجه به شرایط بحرانی ویروس کرونا در کشور، نظر به تعطیلی کشتی داده و ما هم چاره ای جز تمکین و صبر و انتظار نداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نباید پشت پروتکل بهداشتی پنهان شد، حرف از کروناست؛ نه سرماخوردگی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید پشت پروتکل بهداشتی پنهان شد، حرف از کروناست؛ نه سرماخوردگی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید