وزیر نو ورزش نگرشی فراجناحی داشته باشد، شفافیت نهادینه گردد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، سید امیرحسینی در تبادل نظر با خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که وزیر ورزش در دولت سیزدهم از چه ویژگی هایی باید بر خوردار باشد؟ به مهمترین فاکتورهای لازم برای لحاظ شدن در انتخاب گزینه موردنظر اشاره نمود.

وزیر نو ورزش نگرشی فراجناحی داشته باشد، شفافیت نهادینه گردد

وی این مصاحبه را با اشاره به صنعت ورزش و نقش مهمی که در فراوری ناخالص ملی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ایفا می نماید، شروع کرد و گفت: صنعت ورزش در اتحادیه اروپا بیش از 50 درصد فراوری ناخالص ملی کشور مان و معادل294 میلیارد یورو گزارش شده است و پیروز شده با رویکرد اشتغال زایی 5 درصد از شاغلین اتحادیه اروپا را به خود اختصاص دهد.

نایب رئیس پیشین کمیته ملی المپیک بر رویکردهای مالی رئیس جمهور منتخب برای دولت سیزدهم تاکید نمود و ادامه داد: در کنار ظرفیت های سلامت بخشی و توانمند سازی آحاد مختلف ملت و نقشی که ورزش در انسجام و نشاط بخشی و و حدت آفرینی در جامعه دارد باید ظرفیت های مالی واشتغال زایی ورزش در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

این مدیر پیشین ورزش در ادامه شرح ویژگی های وزیر آینده گفت: ضروری است وزیر ورزش و جوانان از سوابق اجرایی در حد معاون وزیر، ریاست فدراسیون یا سوابق تقنینی و ورزشی شایسته، توانمند، متعهد، مسئولیت پذیر جوابگو با درک بنیادی از ورزش از چالش های پیش رو ورزش و جوانان شناخت لازم را داشته باشد.

حسینی در این رابطه ادامه داد: در این راستا ضروری است وزیر ورزش و تیم کاری او شناخت جامعی از صنعت ورزش و بخش های عملکردی، بخش فراوریات و محصولات و بعلاوه چالش ها و مسائل ورزش کشور داشته باشد و چگونگی تامین منابع با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و بازار سرمایه و تشکل های مردم سالار ورزشی را هم بداند.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک بعلاوه بر لزوم برخورداری از مهارت های رهبری، مدیریت، تیم سازی و .... درکنار جذب نخبگان و شایستگان و متخصصین در حوزه های مختلف به اسم ویژگی های لازم وزیر ورزش نو تاکید نمود.

وی توضیح داد: تفکر و بینش بنیادین و آینده نگر، برنامه محور و عملگرا با رویکردی مشارکت جویانه، کاهش تصدی گرایانه و معتقد به راهبری سازمانی چابک و بهره ور دیگر ویژگی هایی است که وزیر ورزش نو و تیم همراه او باید از آنها برخوردار باشند.

بنا به اعتقاد حسینی واجب است که وزیر ورزش و جوانان و تیم کاری رویکردی موثر به تقویت سمن ها و نقش نهاد های مردم سالار داشته باشند و شرایط را برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در امور ورزش و جوانان را به خوبی فراهم نماید.

سرپرست پیشین فدراسیون وزنه برداری بر لزوم برخوردار بودن وزیر نو ورزش از نگرشی فراجناحی، مستقل، شجاع، تصمیم گیر، جوانگرا و خلاقانه تاکید نمود و گفت: اینگونه وی می تواند همه ظرفیت های ورزش را برای توسعه به کار بگیرد و نسبت به اصلاح ساختار های ناسالم با قدرت اقدام نماید.

وی با بیان اینکه فردی که به اسم متصدی نو وزارت ورزش انتخاب می گردد باید با توانمندی شاخص های حکمرانی خوب جوابگویی، شفافیت و مسئولیت پذیری را در دستگاه ورزش نهادینه کند، تاکید نمود: او باید از توانمندی لازم برای ایجاد اتاق فکر فعال متشکل از خبرگان ورزش، امور جوانان و شایستگان و متخصصین در حوزه هایمرتبط برخوردار باشد.

امیر حسینی در بخش پایانی این مصاحبه گفت: ضروری است وزیر آینده از توانمندی لازم برای ایجاد رویکردهای حمایتی مناسب و اثر بخش در تقویت نقش باشگاه های ورزشی به اسم موتور محرک توسعه ورزش و مصمم به اهتمام ویژه به نقش مهم ورزش مدارس و بانوان و اقشار مختلف در توسعه کشور باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر نو ورزش نگرشی فراجناحی داشته باشد، شفافیت نهادینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نو ورزش نگرشی فراجناحی داشته باشد، شفافیت نهادینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید