وقوع زلزله 6 ریشتری در ژاپن

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر در عمق 20 کیلومتری زمین، سواحل جنوب غربی ژاپن را لرزاند.

وقوع زلزله 6 ریشتری در ژاپن

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ عینک مرکوری، به نقل از اسپوتنیک، آژانس هواشناسی ژاپن امروز (پنجشنبه) گزارش داد زمین لرزه ای به بزرگی 6 ریشتر در نزدیکی سواحل جنوب غربی ژاپن به ثبت رسیده است.

مرکز این زمین لرزه در نزدیکی جزایر توکارا و در عمق 20 کیلومتری (بیش از 12 مایلی) واقع شده است. این زمین لرزه در ساعت 11:05 صبح به وقت محلی (02:05 به وقت گرینویچ) ثبت شد. از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است. هیچ هشدار سونامی هم اعلام نشده است.

ژاپن در یک منطقه لرزه ای فعال به نام حلقه آتش واقع شده است و زلزله های قوی به طور مرتب در این کشور رخ می دهد.

11 مارس 2011 نیز زلزله ای به قدرت 9 ریشتر در ساعت 14 و 46 دقیقه به وقت محلی در نزدیکی سندای در استان میاگی در شمال شرقی ژاپن رخ داد و به مدت 173 ثانیه منطقه ها اطراف را به لرزه درآورد. مرکز سطحی زمین لرزه در 130 کیلومتری شرق شبه جزیره اوشیکا با عمق 24 کیلومتر گزارش شد. این زمین لرزه مهیب سبب شد در تمامی منطقه ها ساحلی ژاپن هشدار سونامی و درخواست تخلیه این منطقه ها اعلام گردد. این هشدار حداقل در 20 منطقه ساحلی دیگر در آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی نیز اعلام شد. این زمین لرزه امواج سونامی به ارتفاع 15 متر در ژاپن و امواج کوچکتری در کشور های دیگر ایجاد کرد. بیش از 18هزار نفر در این سونامی جان خود را از دست دادند که پیکر 2531 نفرشان هرگز پیدا نشد. این زلزله فاجعه نیروگاه هسته ای فوکوشیما را به همراه داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وقوع زلزله 6 ریشتری در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع زلزله 6 ریشتری در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید