کاپادوکیه، سرزمین دودکش های افسانه ای

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، با سفر به کاپادوکیه، ترکیه را شکل دیگری ببینید

می خواهیم چند دلیل وسوسه انگیز برای اینکه کاپادوکیه را در لیست سفرهایتان قرار دهید بهتان معرفی کنیم. به برجستگی های غیرعادی زمین شناختی که به صورت برج های صخره ای از زمین سربرافراشته اند و به دودکش های افسانه ای مشهور شده اند فکر کنید. شبکه عظیمی از شهرها و اتاقک های رمزآلود زیرزمینی که در این منطقه وجود دارد را تصور کنید و خودتان را در سطح زمین که به دلیل فعالیت های آتشفشانی، نمایی شبیه به سطح ماه پیدا کرده است ببینید.

کاپادوکیه، سرزمین دودکش های افسانه ای

خانه های کاپادوکیه که خود در دل صخره های نرم تر کنده کاری شده اند، خانه-غارهای منحصر به فرد و حتی هتل های لوکسی را در دل خود جای داده اند. پس دلیل شما برای سفر به کاپادوکیه، هر آنچه از گشت و گذار گرفته تا سبک زندگی توأم با آرامشی خاص یا تاریخ و فرهنگ آن، تجربه ای خواهد بود که حداقل باید یک بار در عمر از آن بهره برد. با وبلاگ عینک مرکوری همراه باشید تا در ادامه بیشتر از سفر به کاپادوکیه در ترکیه بدانیم.

گشت و گذار در شهرهای زیرزمینی

در زیر ساختارهای سنگی کاپادوکیه، شهرهای زیرزمینی وجود دارند که از لحاظ تاریخی به عنوان پناهگاه در دوران جنگ مورد استفاده قرار می گرفتند. نگهبانان وقتی که دشمن در حال نزدیک شدن بود، شیپور بزرگی را به صدا در می آوردند و در همان لحظه، همه مردم به همراه حیوانات اهلی، وارد شهرهای زیرزمینی شده و تا زمان رفع خطر که ممکن بود حتی چند ماه به طول بیانجامد، در آنجا مخفی می شدند. بزرگترین شهر زیرزمینی، که یازده طبقه زیر زمین است، دارای گذرگاه ها و کانال های ارتباطی به سطح زمین، کلیسا، سالن اجتماعات، منبع آب و حتی شیارهای ظریف برای تهویه است.

اقامت در یک غار

گورَمه یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در کاپادوکیه است که پر از هتل های غاری است. بیشتر سکونتگاه های غاری در مناره های دودکشی شکل تبدیل به هتل های شبیه به مغازه شده اند که شما می توانید با امکانات لوکس، زندگی توأم با آرامشی خاص را تجربه کنید. امکانات موجود شامل، حمام های غاری (حمام ترکی)، طاق های کنده کاری شده، دیوارهای مزین به ویژگی های آتشفشانی و تراس های مشرف به دره ها است.

سوارشدن به بالن های هوای داغ

هر صبح، اگر اوضاع مساعد باشد، آسمان کاپودوکیه پر می شود از ده ها بالن هوای داغ- سال گذشته نزدیک به نیم میلیون توریست چشم انداز ها کاپادوکیه را از این بالن های مثال زدنی تماشا کردند. این بالن ها با طلوع آفتاب به پرواز درآمده و به آرامی از میان دودکش های افسانه ای، مزارع انگور و ارکید، دره های بی نظیر که ساختارهای سنگی ویژه خود را دارند حرکت کرده و سپس در بالای دره های عمیق آرام گرفته که چشم انداز ها جالب توجهی را پیش چشم بیننده می گذارد.

گردش و پیاده روی

مسیرهای بی شماری برای گردش و پیاده روی در کاپادوکیه وجود دارد. دره ای پیدا کنید، ناهار خود را برداشته و روز را به گردش کردن بگذارنید. فرصت های صخره نوردی زیادی در سر راه شما وجود خواهند داشت. قلعهٔ اوچهیسار مرتفع ترین نقطه در منطقه است و دیدی 360 درجه از تمام کاپادوکیه را در آن جا خواهید داشت. یا به عنوان نقشه جایگزین، می توانید در دره های گورَمه دوچرخه سواری یا اسب سواری کنید.

از یک شب ترکی لذت ببرید

در نمایش شب ترکی که در نقاط مختلفی در سطح کاپادوکیا برگزار می شود، موسیقی سنتی و پایکوبی های محلی منطقه ها مختلف ترکی را به اجرا در می آید. این اجراهای شاد، جزو برنامه های محبوب توریستی بوده و روش خوبی برای درک فرهنگ محلی و خستگی در کردن پس از گشت و گذار است. مشارکت حاضران نیز جزو برنامه ها است.

منبع: الی گشت

به "کاپادوکیه، سرزمین دودکش های افسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپادوکیه، سرزمین دودکش های افسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید