کجا گوزن شمالی ببینیم؟

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، گوزن شمالی

یکی از زیباترین موجودات هستی در میان حیوانات، گوزن شمالی است که گونه های مختلفی دارد و در منطقه ها متفاوتی از دنیا زندگی می کند و به این دلیل که در همه جای دنیا نمی توان آنها را پیدا کرد، تاثیر زیادی در گردشگری منطقه ای که در آن زندگی می کند، دارد. با خبرنگاران همراه باشید:

کجا گوزن شمالی ببینیم؟

گوزن، زیر شاخه های زیادی دارد که گوزن شمالی یکی از آنهاست. ویژگی شاخص این حیوان را می توان پاها و سم های بلند و شاخ های بسیار قدرتمند و برنده دانست. این حیوان منحصر بفرد هم می تواند وحشی و هم اهلی باشد و جالب است بدانید محققان بر این باورند که این حیوانات جز اولین حیواناتی هستند که اهلی شده اند و بشر از آنها برای هدف های مختلف استفاده می کرده است.

ویژگی گوزن های شمالی

قد گوزن های شمالی به استثنای شاخ آن ها بین 70 تا 135 سانتیمتر و وزن آن از 70 تا 240 کیلوگرم است و جالب است بدانید که هر سال شاخ نیرومند این حیوانات می افتد و از نو در می آید.

در مورد تغذیه این حیوانات زیبا باید گفت که گیاهخوار هستند و برگ درختان و علف ها، غذای عمده آنهاست. این حیوانات بصورت گروهی زندگی می کنند و هر کاری را که می خواهند انجام دهند مثل سفر، خوردن غذا و یا استراحت، با هم انجام می دهند.

متاسفانه گوزن های شمالی به دلیل شاخ بسیار زیبا و پوستی که دارند بسیار شکار می شوند و حالا شرایط آنها به شرایط خطرناکی رسیده است طوری که در 20 سال اخیر حدود 40 درصد از جمعیت آنها کم شده است و با این فرایند که در حال افزایش است هیچ بعید نیست که چند سال دیگر کاملا منقرض شود.

حقایقی از گوزن شمالی

  • حتما تا حالا بابانوئل را با آن سورتمه و گوزن های شمالی اش که سورتمه را می کشند دیده اید. طبق تحقیقاتی گفته شده که گوزن های سورتمه بابا نوئل، ماده هستند!
  • سیستم این حیوانات به گونه ای خلق شده است که در جاهای سرد دوام می آورند و در نتیجه منطقه ها گرمسیر اصلا برای آنها مناسب نیست. وجود انبوه خزی که سرتاسر بدن این مخلوق زیبا را پوشانده باعث می شود تا همیشه گرم باشد و در جاهای سردسیری مسئله ای نداشته باشد.
  • گوزن های شمالی حیواناتی فوق العاده سریع هستند و می توانند تا 80 کیلومتر در ساعت، سرعت بگیرند.
  • همانطور که گفته شد این گوزن های در منطقه ها سردسیر مثل آلاسکا، و قسمت هایی از و زندگی می کنند.
منبع: الی گشت

به "کجا گوزن شمالی ببینیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کجا گوزن شمالی ببینیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید