آرامستان تازه تهران به زودی تعیین می گردد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، تهران (پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح عملکرد این معاونت در دوره پنجم مدیریت شهری در جمع خبرنگاران از طی کردن مراحل نهایی مکان یابی آرامستان نو تهران اطلاع داد.

آرامستان تازه تهران به زودی تعیین می گردد

به گزارش ایسنا، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح عملکرد این معاونت در دوره پنجم مدیریت شهری گفت: در حوزه فضای سبز ظرف چهار سال گذشته 89 بوستان به مساحت 154 هکتار در تهران احداث شده که در سال 96، 23 بوستان با 34 هکتار در سال 97 هم 24 بوستان به مساحت 26 هکتار، سال 98، 19 بوستان به مساحت 68 هکتار و در سال گذشته هم 23 بوستان با مساحت 53 هکتار به بهره برداری رسیده است که به این ترتیب تا خاتمه امسال تعداد بوستان های تهران به 2300 بوستان می رسد. بعلاوه در این دوره از 21 قطعه از باغات و اراضی مشجر و زمین های مناسب جهت تبدیل به بوستان های عمومی استفاده شده است.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح عملکرد این معاونت در دوره پنجم مدیریت شهری در جمع وبلاگ عینک مرکوری اضافه نمود: علی رغم همه اقدامات صورت گرفته بعضی از منطقه ها تهران همانند منطقه ها 10، 11، 8، 7 و 17 دارای سرانه پایینی هستند و این منطقه ها زیر شش متر مربع سرانه فضای سبز دارند؛ لذا با تشکیل اکیپی معین باغاتی را در سطح شهر تهران برای تبدیل به بوستان عمومی تملک نموده ایم تا نهایتا در هر محله ای یک بوستان ایجاد گردد. خوشبختانه در سال گذشته سرانه فضای سبز تهران به 16.36 متر مربع رسید. بعلاوه در ارتباط با حریم مرکز هم در سال 96، 1200 هکتار و در سال 99، 1000 هکتار به فضای سبز حریم مرکز اضافه شد. امسال هم حدود 1300 هکتار در برنامه کاری خود داریم. در مجموع در دوره مدیریت فعلی 4720 هکتار به فضای سبز حریم و کمربند تهران اضافه شده است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاهم نامه های میان شهرداری و جهاد کشاورزی اشاره نمود و اضافه نمود: آنچه که در 50 سال گذشته به اسم تفاهم نامه میان شهرداری و جهاد کشاورزی وجود داشت همگی مستند شد تا در مرحله اجرا از این تفاهم نامه ها بهره بهتری گرفته گردد. بعلاوه تفاهم نامه هایی با وزارت نیرو حول چهار موضوع قنوات، پساب، چاه ها و تصفیه خانه های محلی منعقد شده که به روشنی معین می نماید در چه سالی از چه تصفیه خانه ای، چه مقدار پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد. در امسال در منطقه ها 1، 2، 5، 6، 18 و 20 هم چهار مورد از تصفیه خانه ها پیشرفتی بیش از 60 درصد را پشت سر خواهد گذاشت و نحوه استفاده از پساب آنها هم به طور روشن معین شده است.

یزدانی ادامه داد: مقرر است در 374 نقطه از بوستان های شهر تهران مخازن اضطراری جانمایی گردد که در حال حاضر 40 مورد از آنها صورت گرفته و 60 مورد دیگر هم در برنامه اجرایی امسال نهاده شده است.

وی در خصوص عملکرد سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران هم گفت: در این دوره 57 بازار تازه در شهر تهران احداث شده است، یعنی در سال 96، 16 بازار، در سال 97هم 14 بازار، سال 98، چهار بازار و در سال گذشته هم 23 بازار تازه ساخته شده است. علاوه بر این تعداد زیادی بازار هم بهسازی شده، در ساخت بازارهای تازه مناسب سازی برای معلولین در نظر گرفته شده و این مناسب سازی در احداث بوستان های تازه شهر تهران هم رعایت شده است. بعلاوه در حوزه بهسازی بازارها در سال 96، 18 بازار، سال 97، هفت بازار،سال 98، 9 بازار و در سال 99 هم شش بازار بهسازی شده است.

یزدانی در تشریح عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توضیح داد: در سال های 96، هفت ایستگاه، 97، دو ایستگاه، 98، یک ایستگاه و در سال گذشته هم چهار ایستگاه احداث شده که جمعا 14 ایستگاه بر اساس کار کارشناسی به ایستگاه های آتش نشانی سطح شهر تهران اضافه شده است. تا خاتمه امسال هم شش ایستگاه دیگر به بهره برداری می رسد. علاوه بر این نوسازی و بهسازی ناوگان خودرویی و تجهیزات عملیاتی سازمان آتش نشانی هم صورت گرفته به شکلی که ظرف سه سال و نیم گذشته 800 میلیارد تومان هزینه ساخت ایستگاه ها و تجهیزات تازه آتش نشانی شده است.

وی تاکید نمود: در حوزه مدیریت بحران هم به هر یک از نواحی در سطح تهران دو موتورپمپ داده شد و کوشش شد اکیپ های 137 منطقه ها تجهیز شوند. بعلاوه آموزش ایمنی و مدیریت بحران به ویژه برای ساختمان های نا ایمن و برج ها ارائه شد.

معاون شهر دار تهران تاکید نمود: در حوزه بحران سه تفاهم نامه اثرگذار در حوزه آموزش با وزارت کشور و سازمان شهرداری ها منعقد شده است و بعلاوه با وزارت دفاع در خصوص حریق در ارتفاعات تفاهم نامه ای منعقد شد تا علاوه بر ارائه آموزش ها اگر در ارتفاعات حریقی روی داد با ارتباط آتش نشانی و وزارت دفاع بلافاصله تجهیزاتی همانند هلیکوپتر برای اطفای حریق اعزام گردد.

یزدانی با اشاره به اینکه اگر هم افزایی در میان دستگاه های مختلف برقرار گردد امکانات خوبی فراهم می گردد اضافه نمود: در حال حاضر اورژانس و آتش نشانی با تفاهم نامه ای که منعقد کردند و استفاده از موتورلانس ها با تراکنش بسیار خوبی در تهران انجام می گردد. بعلاوه حدود 70 پد هلیکوپتر در تهران احداث شده که با این تفاهم نامه و بهره گیری اورژانس از این پدها جان 14 نفر نجات پیدا نموده است.

وی در خصوص احداث و توسعه کارخانه های بازیافت پسماندهای ساختمانی عمرانی هم گفت: در سه فاز توسعه این کارخانه ها دنبال شد که در فاز اول ظرفیت 4300 تُن، فاز دوم 3300 تُن و فاز سوم 3300 تُن صورت گرفت که فاز نهایی تا خاتمه خرداد ماه به بهره برداری می رسد. به این ترتیب تا خاتمه امسال ظرفیت این کارخانه و بطور کلی بازیافت نخاله های ساختمانی در تهران به 14 هزار تُن می رسد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در حوزه فراوری کمپوست استانداردهای لازم را گرفته ایم و این کمپوست مورد تایید جهاد کشاورزی نهاده شده و در حال حاضر در حوزه های مختلف استفاده می گردد. بعلاوه در حوزه پسماند پزشکی ما ریالی سرمایه گذاری نکردیم ولی 40 خودروی پسماند پزشکی مجهز به GPS و دوربین برای کنترل انتقال تفکیک شده و این پسماندها را به ناوگان اضافه کردیم.

یزدانی در خصوص پسماندهای خانگی هم گفت: در حوزه پسماندهای خانگی، پسماندهای حجیم ساماندهی شدند و در منطقه 18 تمام این پسماندها تفکیک و در بخش های مختلف از آنها استفاده می گردد. خوشبختانه با انجام همه این اقدامات زباله های تهران از 7500 تُن روزانه به حدود 5100 تُن رسیده است. بعلاوه ایستگاه های میانی در هشت پهنه تهران مد نظر نهاده شد که چهار مورد به اتمام رسیده و سه مورد دیگر در حال اجرا است که تمامی آنها با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است. این اقدام باعث شده کاهش شیرابه، تفکیک زباله و کاهش حجم زباله را ببینیم.

وی در خصوص اقدامات سازمان بهشت زهرا (س) هم گفت: کار خوبی در این دوره انجام شد و مکان یابی آرامستان تازه در حال طی کردن مراحل نهایی است. در بخش دیگری از اقدامات خود ساماندهی آرامستان های تاریخی را با همکاری سازمان میراث فرهنگی دنبال کردیم و ساماندهی آرامستان دولاب به اتمام رسید. بعلاوه سوله های بحران بهشت زهرا و مرکز کنترل ترافیک این سازمان به بهره برداری رسید و ترمینال آمبولانس های بهشت زهرا (س) برای انتقال سریعتر در چند نقطه شهر تهران احداث شد.

وی اضافه نمود: در حوزه سازمان زیباسازی ساماندهی مبلمان سطح شهر و سرویس های بهداشتی در سطح منطقه ها محقق شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آرامستان تازه تهران به زودی تعیین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامستان تازه تهران به زودی تعیین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید