الکاظمی: عراق باید از چالش های لبنان بیاموزد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، نخست وزیر عراق با اشاره به چالش های مشابه کشورش با لبنان گفت که بغداد باید از تجربه ها و شرایط لبنان درس بیاموزد.

الکاظمی: عراق باید از چالش های لبنان بیاموزد

دفتر رسانه ای مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در بیانیه ای توضیح داد: الکاظمی در سخنان خود در دومین کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان که چهارشنبه شب به ریاست رئیس جمهور فرانسه و دبیرکل سازمان ملل شروع به کار کرد، گفت که ما برای همبستگی با لبنان و مردم این کشور گردهم آمده ایم که با ما پیوندهای عمیق و چالش های مشترک دارند.

وی اضافه نمود: عراق با وجود شرایط دشوارش، از پیشگانان حمایت از ملت لبنان بوده است واز زمان فاجعه انفجار در اسکله بیروت، ده ها تن اقلام پزشکی و یاری های انسانی و غذایی را همراه با یک تیم ویژه پزشکی به بیروت ارسال و بیش از یک میلیون بشکه سوخت به ملت لبنان هدیه کرد و در ادامه دادن به این یاری ها و حمایت از لبنان و ملت آن تردید نخواهد کرد.

وی اضافه نمود: باید کارهای زیادی برای حمایت از لبنان انجام گردد زیرا این کشور با چالش های متعدد و همزمان نظیر بحران اقتصادی و اقتصادی و پیامدهای همه گیری کرونا روبرو است و این انباشت چالش ها باعث تشدید فقر و بیکاری شده و امنیت غذایی را تهدید می نماید؛ امری که نیازمند راهکار های بنیادین و طولانی مدت است.

نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که از این کنفرانس طرحی برای حمایت از لبنان برای مقابله با چالش ها و گام برداشتن در راستا اصلاحات سیاسی و اقتصادی بیرون بیاید.

وی همچنین بر اهمیت نقش شرکا و سازمان های غیردولتی لبنانی و بخش خصوصی در این کوشش مشترک تاکید نمود.

الکاظمی توضیح داد: عراق به عنوان یک کشور با چالش های مشابه روبرو است و ما باید از این تجربهها و شرایط مشابه و مشترک درس بگیریم . ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "الکاظمی: عراق باید از چالش های لبنان بیاموزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: عراق باید از چالش های لبنان بیاموزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید