تمدید مهلت استفاده از مجوز های موقت اشتغال برای شرکت های مهندسی

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، خبرگزاری خبرنگاران-معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان های سراسر کشور از تمدید مهلت استفاده از مجوز های موقت اشتغال برای شرکت های مهندسی تا سرانجام اسفند سال جاری با رعایت 7 بند اطلاع داد.

تمدید مهلت استفاده از مجوز های موقت اشتغال برای شرکت های مهندسی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک مرکوری به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در متن این ابلاغ آمده است:

نظر به درخواست های واصله از ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان های نظام مهندسی ساختمان و پیرو ابلاغ شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر به شماره 02 / 100 / 177235 مورخ 20 اسفند 1399 و اصلاحیه شماره 83904 / 400 مورخ 11 مهر 1400 آن به آگاهی می رساند کلیه اشخاص حقوقی دارنده پروانه اشتغال به کار که نسبت به تطبیق شرایط خود با مفاد شیوه نامه ابلاغی و اصلاحیه آن اقدام نکرده باشند، می توانند موقتا از پروانه اشتغال به کار خود مطابق ضوابط و شرایط زیر و با رعایت بند 7 اصلاحیه بخشنامه مذکور، حداکثر تا تاریخ 29 اسفند 1400 استفاده نمایند:

1. ایجاد صلاحیت تازه برای اشخاص حقوقی طراح و ناظر مذکور مجاز نیست.

2. افزایش ظرفیت شخص حقوقی ناشی از تغییر افراد شاغل یا عضو هیات مدیره صرفا در شرایط زیر امکانپذیر است:

الف) جایگزینی عضو در هر پایه و صلاحیت به جای عضو فوت شده شاغل یا عضو هیات مدیره شخص حقوقی

ب) ارتقای پروانه اشتغال به کار حقیقی شخص شاغل یا عضو هیات مدیره

3. جایگزینی شخص شاغل یا عضو هیات مدیره با سایر اشخاص مشروط به عدم افزایش ظرفیت اشتغال در هر رشته بلامانع است.

4. تمدید پروانه اشتغال به کار کار کلیه اشخاص حقوقی طراح و ناظر که تاریخ اعتبار پروانه آن ها از 20 اسفند 1399 خاتمه یافته است با رعایت بند های فوق و ارایه سایر مدارک موردنیاز و با اخذ تعهد کتبی مبنی بر تطبیق شرایط خود با شیوه نامه تازه تا تاریخ 29 اسفند 1400 بلامانع است.

5. صدور پروانه اشتغال به کار صرفا با شرایط شیوه نامه ابلاغی 20 اسفند 1399 و اصلاحیه مورخ 11 مهر 1400 امکانپذیر است.

6. اشخاص حقوقی طراح و ناظر که تاریخ اعتبار آن ها تا تاریخ 29 اسفند 1400 منقضی می گردد، صرفا تا 31 فروردین 1401 فرصت دارند نسبت به تشکیل پرونده و تطبیق شرایط خود با شیوه نامه ابلاغی اقدام نمایند و در غیر اینصورت امکان استفاده از سوابق شخص حقوقی جهت کسب امتیاز تجربه کاری موضوع جدول شماره 7 شیوه نامه فوق الذکر برای آن ها میسر نیست.

7. مسئولیت کار های نظارت قبلی اشخاص حقوقی که خود را با شیوه نامه مذکور و اصلاحیه آن تطبیق ندهند تا اتمام عملیات ساختمانی بر عهده همان شخص حقوقی است و در صورت انطباق شرایط شخص حقوقی با شیوه نامه ابلاغی، چنانچه شخص حقوقی، صلاحیت لازم برای تقبل آن پروژه ها را نداشته باشد، ضروری است مدیرعامل و مهندسان تعهدنماینده پروژه های مذکور یا مدیرعامل و مهندسان دارای صلاحیت و ظرفیت مشابه تا زمان اتمام عملیات ساختمان و ارایه گزارش خاتمه کار ساختمان به شهرداری و سایر مراجع صدور پروانه در شرکت حضور داشته باشند.

8. برای اشخاص حقوقی طراح و ناظر که تا خاتمه سالجاری و پس از تطبیق با شیوه نامه فوق الاشاره، پروانه اشتغال به کار صادر می گردد، ضریب اولویت 50 درصد در فرمول ارجاع کار لحاظ می گردد.

9. بکارگیری بازنشستگان تا سقف 25 درصد تعداد اعضای هیات مدیره شخص حقوقی با رعایت شرایط مندرج در جدول شماه 5 شیوه نامه یاد شده بلامانع است. شایان ذکر است در صورت استفاده از بازنشستگان ضروری است در زمان تمدید پروانه اشتغال به کار، تاییدیه پرداخت مالیات عایدی قرارداد این گونه اشخاص برای ایامی که در شرکت حضور داشته اند ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تمدید مهلت استفاده از مجوز های موقت اشتغال برای شرکت های مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مهلت استفاده از مجوز های موقت اشتغال برای شرکت های مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید