جزئیات تورم در کالاهای خوراکی

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، آخرین گزارش از تحولات قیمتی در کالاهای خوراکی از تورم بین حداقل دو تا 19 درصدی در یک ماه گذشته حکایت دارد.

جزئیات تورم در کالاهای خوراکی

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، تازه ترین گزارشی که بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به نهم شهریورماه منتشر کرد، نشان از افزایش قیمت در حداقل 10 گروه از این کالاها دارد.

بر این اساس در گروه لبنیات افزایش حدود 18.6 درصدی نسبت به یک ماه قبل و تا 0.4 درصد نسبت به هفته ما قبل ثبت گردیده است. همچنین قیمت هر شانه تخم مرغ یک درصد افزایش داشته و بین 13 هزار و 800 تا 22 هزار تومان فروش رفته است، این در حالی است که متوسط قیمت فروش هر شانه تخم مرغ در سطح شهر به 18 هزار و 400 تومان می رسد.

در گروه برنج رشد 1.7 درصدی در یک هفته و تا 2.3 درصد در یک ماه اتفاق افتاده است؛ به طوری که هر کیلو برنج وارداتی به طور متوسط 8030 تومان، برنج داخلی درجه یک 14 هزار و 130 و درجه دو تا 10 هزار تومان فروش رفت. همچنین در گروه حبوبات افزایش چهار درصدی در یک هفته و 1.7 درصد در یک ماه ثبت گردیده است.

دیگر کالایی که افزایش قیمت بالایی داشته مرغ است به طوری که 17.5 درصد نسبت به یک ماه گذشته گران شد و هر کیلو به طور متوسط تا 10 هزار و 700 تومان در سطح شهر فروش رفت، گوشت قرمز نیز 7.6 درصد رشد قیمت داشت و به طور متوسط 61 هزار تومان برای هر کیلو قیمت خورد.

قند و شکر تا 18.9 درصد در یک ماه گران گردیده و هر کیلو به طور متوسط تا 4870 تومان فروخته گردیده است. از سوی دیگر چای خارجی متوسط قیمتی تا 28 هزار و 700 تومان داشت. روغن ها نیز 0.4 درصد گران گردیده و روغن نباتی هر کیلو 27 هزار و 830 تومان و روغن مایع تا 5750 در بازار فروش رفت.

اما وضعیت میوه های تازه به گونه ای بود که در هفته منتهی به نهم شهریورماه نسبت به هفته ماقبل 2.2 درصد و در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل 5.7 درصد گران شد. سبزی ها نیز تنها گروهی هستند که کاهش قیمت داشته و حدود 0.1 درصد ارزان گردیده است.

متوسط قیمت خرده فروشی در تهران

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزئیات تورم در کالاهای خوراکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تورم در کالاهای خوراکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید