خبرنگاران پوتین خواهان کاهش فراوری 10 میلیون بشکه نفت از سوی غول های نفتی شد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، مسکو - خبرنگاران - رئیس جمهوری روسیه خواستار کاهش فراوری نفت تا 10 میلیون بشکه در روز از سوی غولهای نفتی دنیا (آمریکا و عربستان) برای افزایش قیمت نفت شد.

خبرنگاران پوتین خواهان کاهش فراوری 10 میلیون بشکه نفت از سوی غول های نفتی شد

ولادیمیر پوتین روز آدینه در نشست ویدئویی که در آن وزیر انرژی روسیه نیز شرکت داشت و از چند شبکه تلویزیونی این کشور ازجمله روسیه 24 و شبکه اول پخش می شد، با تاکید بر لزوم کاهش سطح فراوری نفت در عرصه دنیای گفت: همه این اقدامات باید بطور مشترک انجام گیرد.

وی اضافه کرد: بر این باورم که زمانی که می گویم همکاری مشارکتی، همه ازجمله شرکای ما این واقعیت را درک می نمایند که موضوع کاهش سطح فراوری نفت پایین تر از سطحی که پیش از شروع بحران وجود داشت، مطرح است.

پوتین بر آمادگی روسیه برای همکاری با فراورینمایندگان نفت ازجمله آمریکا برای ایجاد تعادل در بازار دنیای نفت تاکید نمود و گفت: هدف کلیدی ما ثبات درازمدت بازار دنیای به نفع همه فراورینمایندگان و مصرف نمایندگان و تامین استحکام و توسعه بخش صنایع نفت روسیه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشورمان است.

وی اضافه کرد: روسیه مخالف قیمت بسیار بالا و بسیار پایین برای نفت است و بهای بشکه ای 42 دلار را مناسب می داند چرا که بودجه روسیه با نفت بشکه ای 42 دلار محاسبه شده است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل سقوط بهای نفت، خروج عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس، افزایش فراوری از سوی آنها و اعلام آمادگی برای تخفیف بهای نفت است.

پوتین اعلام نمود: اوضاع بازار دنیای نفت پیچیده است و کرونا تقریبا همه اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داد و این مساله منجر به کاهش سطح تقاضا ازسوی مصرف نمایندگان اصلی منابع انرژی شد.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش فراوری یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز پس از مخالفت مسکو با کاهش فراوری بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال سرانجام یافت.

پس از آن عربستان سعودی گفت که فراوری نفت خود را تا 13 میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا سطح زیر 25 دلار برای هر بشکه در بازار دنیای نفت شده و یورالز نفت روسیه نیز تا بشکه ای 10 دلار سقوط نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پوتین خواهان کاهش فراوری 10 میلیون بشکه نفت از سوی غول های نفتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین خواهان کاهش فراوری 10 میلیون بشکه نفت از سوی غول های نفتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید