دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب شد

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری به نقل از وزارت ارتباطات، با احکام جداگانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی اصغر انصاری به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حفظ سمت به عنوان مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شد.

دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب شد

عیسی زارع پور با صدور حکم معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای علی اصغر انصاری از زحمات فرهاد معارفی در این مسئولیت نیز قدردانی کرد.

اهم انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حکم انتصاب علی اصغر انصاری آمده به توضیح زیر است: برنامه ریزی کلان برای توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در تعامل با تمامی ذینفعان در بخش دولتی و خصوصی؛ راهبری و نظارت کلان و ارزیابی عملکرد فعالیت های ستاد وزارت، شرکت ها و سازمان های تابعه برای تحقق برنامه ها و اهداف مصوب؛ ایجاد انسجام و راهبری نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در ستاد وزارت، شرکت ها و سازمان های تابعه؛ ایجاد سامانه یکپارچه برخط برای پایش اطلاعات و آمار بخش و نظارت بر برنامه ها و پروژه ها و ارتقا سطح تعاملات با سازمان برنامه وبودجه و نهادهای نظارتی.

بعلاوه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قدردانی از مهدی کریمی نیسیانی، طی حکمی علی اصغر انصاری را با حفظ سمت به عنوان مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب کرد.

در حکم عیسی زارع پور خطاب به علی اصغر انصاری به عنوان مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات انتظارات زیر مطرح شده است:

تشکیل شورای راهبری و برنامه ریزی و پیگیری مستمر اجرای شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات و نظارت برخط بر پیشرفت پروژه ها؛ پیش بینی و تخصیص بودجه مورد احتیاج هر یک از بخش های وزارتخانه برای اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات و نیز هماهنگی و همکاری سازنده با مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نهاد ناظر بر توسعه شبکه ملی اطلاعات.

علی اصغر انصاری بیش از 20 سال سابقه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات ایران را در کارنامه خود دارد و پیش از این رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مخابرات از دانشگاه علم و صنعت است.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، قائم مقام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و مدیرکل اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله سوابق اجرایی او در سال های گذشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید