دیجی پی، بزرگترین بازیکن صنعت وام دهی فناورانه

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، دیجی پی که به عنوان بازوی فناوری اقتصادی خبرنگاران شناخته می گردد با انتشار گزارش رسمی و عمومی خود به آنالیز عملکرد این شرکت در سال 2020 در بازه زمانی دی 98 تا 30 آذر 99 پرداخت.

دیجی پی، بزرگترین بازیکن صنعت وام دهی فناورانه

دیجی پی بازیکن نوآور مجموعه پیشرو وبلاگ عینک مرکوری، در سال اول فعالیت رسمی خود با ورود به حوزه پرداخت اعتباری و وام دهی آنلاین (لندتک)، به بزرگترین بازیکن این صنعت تبدیل شد. دیجی پی در بستر ارائه سرویس پرداخت اعتباری به کاربران امکان دریافت اعتبار بدون احتیاج به معرفی ضامن را به شیوه کاملا آنلاین در پلت فرم هوشمند خود فراهم کرد. از آنجا که خرید اقساطی، به افزایش قدرت خرید افراد می انجامد؛ این شرکت کوشش نموده به عنوان یکی از بازیکنان نوآور به یاری مجموعه وبلاگ عینک مرکوری، نقش فناوری های نوین در این صنعت را پررنگ کند. این شرکت فین تکی با اتصال به بانک ها و بازارگاه های آنلاین، عملیات تسویه حساب را در زمانی کوتاه تر انجام داده و همچنین فروشندگان وبلاگ عینک مرکوری، به وسیله امکان خاص دیجی پی مبنی بر دریافت خدمات اعتبار بدون ضامن، می توانند از نقدینگی بازار به نفع توسعه کسب و کار خود استفاده نمایند.

گزارش دیجی پی نشان می دهد که این اپلیکیشن بیش از یک میلیون نصب فعال در سال اول فعالیت خود داشته و مدیران آن هم معتقدند دیجی پی یکی از بزرگترین بازیکنان صنعت لندتک است. آن ها عقیده دارند که اگر کاربران بالای 15 سال را گروه هدف خود بدانند با بازاری 30 تا 40 میلیونی روبه رو هستند. هومن امینی، مدیرعامل دیجی پی اعلام کرد که امیدوار است با حرکت به سوی جذب کاربران جوان تر جای خودشان را بیشتر در این بازار باز نمایند و وجود ابزارهایی مثل گیمیفیکیشن به عنوان یکی از عناصر سوپراپلیکیشن دیجی پی، این نوید را به صاحبانش می دهد که جوان تر ها بیشتر مخاطب دیجی پی باشند. همچنین وی پیش بینی می نماید که سال آینده مخاطبان این اپلیکیشن بسته به استراتژی هایی که در دست است تا بیش از 2 برابر افزایش پیدا کند. حمید محمدی، مدیرعامل وبلاگ عینک مرکوری در این نشست سهم بازار دیجی پی را بسته به حوزه هایی که به آن ورود نموده متفاوت می داند و به طور خاص در حوزه لندتک یا فناوری های خرید اقساطی بیش از 422هزار مشتری فعال اقدام به ثبت نام و دریافت خدمات پرداخت اعتباری نموده و اعطای مبلغ3300 میلیارد ریال کل اعتبار تخصیص یافته، دیجی پی را به بزرگترین بازیکن صنعت خرید اعتباری تبدیل نموده است.

این شرکت پرداخت یار، با ورود به حوزه های خدمات امور اقتصادی، پلت فرم خدمات، پرداخت اعتباری و کیف پول به کاربران مختلف خدمات ارائه می دهد. دیجی پی همچنین بستری را برای کسب وکارهای آنلاین و کسب وکارهایی که هنوز به فضای آنلاین ورود پیدا ننموده اند و اصطلاحا آفلاین شناخته می شوند، فراهم نموده تا تنها طی چند روز درگاه فروش خدمات یا کالاهای خود را در دیجی پی فعال نمایند. مزیت این اقدام برای فعالان چنین کسب وکار هایی این است که هم خود را در معرض دید کاربران دیجی پی قرار می دهند و هم می توانند از خدمات بازاریابی، پشتیبانی و زیرساخت های این سوپراپلیکیشن بهره مند شوند.

افزایش پرداخت های پیروز در دیجی پی با درگاه های هوشمند

طبق گزارش منتشر شده از سوی این شرکت، بیش از 23 میلیون تراکنش در کیف پول و درگاه های هوشمند دیجی پی اجرا شده است. مدیران این سوپر اپلیکیشن در این خصوص در نشست رونمایی از گزارش سالانه عملکرد دیجی پی، یکی از مزایای استفاده از این اپلیکیشن را وجود درگاه های پرداخت هوشمند در لحظه دانستند. این قابلیت در دیجی پی به نحوی است که شانس تراکنش های پیروز کاربران را به واسطه در اولویت قرار دادن بهترین درگاه های پرداخت بانکی براساس کیفیت درگاه، درصد خطای درگاه و پیروزیت پرداخت در آن، زمان پردازش و میزان پاسخگویی آن و… افزایش می دهد و به این ترتیب هیچ پرداختی معطل نمی گردد.

سوپر اپلیکیشن دیجی پی در کوشش برای فرار از انحصارگری

حرکت به سوی اپلیکیشن های جامعی که تمام سرویس ها و خدمات لازم مشتریان را برطرف کند، جهتی است جذاب که بیشتر سازندگان اپلیکیشن ها به دنبال آن هستند، اما این راه خطر انحصارگری در بازار را با خود به همراه دارد. مدیران دیجی پی و وبلاگ عینک مرکوری اما متفق القول اعلام کردند که هرگز موافق انحصار در بازار رقابت نیستند و همیشه از سایر رقبا دعوت می نمایند تا در این جهت با دیجی پی همراه باشند. با وجود اینکه فرهنگ هم رقابتی چنان که باید در اکوسیستم استارت آپی و صنعت به طور کلی چندان جا نیفتاده است، اما امید دارند بتوانند با رویکرد و ذهنی باز در کنار رقابت شکلی از همکاری را ایجاد نمایند. امینی مدیرعامل دیجی پی، همکاری با فروشگاه های دیگر را از استراتژی های اساسی اپلیکیشن خود دانست و امیدوارانه اعلام کرد که دیجی پی در کوشش است که بتواند به تمام بستر اقتصاد دیجیتال خدمت رسانی کند. همچنین محمدی، مدیرعامل وبلاگ عینک مرکوری راه چاره فرار از انحصار را نیفتادن در دام انحصار با طراحی رویه ها و بازاری باز در کنار تنوع خدمت برای جذب همکاری و دعوت از رقبا دانست. وجود بیش از 100 هزار فروشنده در فروشگاه وبلاگ عینک مرکوری، همچنین الگوریتم بای باکس که در صفحه محصول برای کاربران قابل مشاهده است به خوبی نشان دهنده این موضوع است که هر کسب و کاری می تواند با قیمتی نازل تر از وبلاگ عینک مرکوری و با اولویت نسبت به آن، محصول خود را به فروش برساند. همچنین هیچ محدودیتی برای فروشندگان همکار با وبلاگ عینک مرکوری در قراردادها وجود ندارد که آن ها را فقط ملزم به همکاری با این فروشگاه کند؛ بر عکس برخی پلت فرم ها که با اعطای یک امتیاز خاص به همکاران خود، آن ها را در انحصار خود قرار می دهند. در مورد خدمات پرداخت و سرویس های فین تکی دیجی پی هم این استانداردها رعایت شده است. تک درگاه نبودن دیجی پی هم یکی از علل نگاه ضد انحصار و فراگیر و همچنین وجود رویکردی پلت فرم محور و چندصدایی با دیدگاهی مدرن، به خودی خود نشان از آن دارد که دیجی پی به دنبال تحقق رقابت عادلانه و هوشمندی اقتصادی است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "دیجی پی، بزرگترین بازیکن صنعت وام دهی فناورانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجی پی، بزرگترین بازیکن صنعت وام دهی فناورانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید