دلیل گرانی شکر چیست؟

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، خبرنگاران/همدان معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان همدان گفت: افزودن 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، دلیل افزایش قیمت شکر است.

دلیل گرانی شکر چیست؟

مرتضی بیدآبادی در گفت وگو با وبلاگ عینک مرکوری با بیان اینکه سرانه مصرف شکر درکشور ما نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاست، اظهار کرد: مجموعه وزارت بهداشت برای سلامتی مردم و کاهش مصرف سرانه شکر تاکید دارد و در این راستا شاهد افزایش 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده شکر هستیم.

وی بعلاوه اظهار داشت: بر اساس قوانین تازه، وظیفه تأمین، توزیع و نظارت بر محصولات کشاورزی از جمله شکر بر عهده مجموعه جهاد کشاورزی است که اداره کل صمت در مورد بازرسی و نظارت به جهاد کشاورزی نقش یاری کننده دارد.

بیدآبادی توضیح داد: از آذر ماه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به شکر اضافه شد که این مقدار افزایش در بازار به صورت مرکبی عمل می نماید و بیش از 9 درصد خود را نشان می دهد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر قیمت شکر در بازار به 16 هزار تومان و قیمت قند نیز به 18 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

بیدآبادی توضیح داد: در حال حاضر در فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف، شکر موجود است و مسئله ای در زمینه کمبود شکر در بازار وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دلیل گرانی شکر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل گرانی شکر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید