تعاریف و اصطلاحات

9 نشانه خستگی از تصمیم گیری (و راه هایی برای مدیریت آن)

زمانی که در یک فاصله زمانی ثابت، مجبور به گرفتن تصمیم های پشت سر هم زیاد می شویم، فکر خسته شده، تصمیم گیری برایش سخت می گردد یا دیگر قادر به تصمیم گیری نخواهد بود. به این حالت، خستگی از تصمیم گیری (Decision Fatigue) می گویند که در نتیجه آن، یا تصمیم های هیجانی...

21 اردیبهشت 1401

درمان آب مروارید می تواند 30درصد زوال عقل را کاهش دهد

آخرین مطالعات صورت گرفته نشان میدهد که درمان آب مروارید می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا حدود 30 درصد کاهش می دهد.

22 فروردین 1401

دلیل گرانی شکر چیست؟

خبرنگاران/همدان معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان همدان گفت: افزودن 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، دلیل افزایش قیمت شکر است.

1 اسفند 1400

هر آنچه باید درباره روغن کانولا بدانید

روغن کانولا یک روغن گیاهی است که در غذاهای بی شماری یافت می گردد. بسیاری از مردم روغن کانولا را به علت نگرانی در خصوص اثرات سلامتی و روش های فراوری آن از رژیم غذایی خود حذف نموده اند.

15 بهمن 1400

بهترین برند آبگرمکن گازی دیواری

رپرتاژآگهی - بهترین برند آبگرمکن گازی دیواری چیست؟ این سوالی است که اگر درگیر خرید آبگرمکن برای منزل خود باشید، فکر شما را به خود مشغول خواهد کرد؛ چرا که آبگرمکن نقش مهمی را در منازل ایفا می کند. به بیان ساده تر اگر دستگاه آبگرمکن از کیفیت و عملکرد مطلوبی...

19 دی 1400

ناخرسندی قاهره از مواضع آدیس آبابا درباره سد النهضه

منابع دیپلماتیک مصری با اشاره به پیشنهاد آدیس آبابا درباره مذاکرات درباره سد النهضه تحت نظارت اتحادیه آفریقا آن را مغایر با رفتارهای اتیوپی دانستند.

17 دی 1400

متاورس فیسبوک چیست؟

خبرنگاران : متاورس یک پلتفرم نو برای ارتقای فیسبوک است.

15 دی 1400

آنچه که باید درباره چهار دست و پا رفتن نوزاد بدانید

چهار دست و پا رفتن نوزاد، یکی از مراحل رشدی نوزادان است که در بعضی از نوزادان اتفاق نمی افتد و کودک یکباره راه می رود. در این مقاله نکات مهمی که والدین باید در این مورد بدانند، بیان شده است.

17 آبان 1400

علائم کمبود آهن چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

زندگی امروز- آیا می دانید کمبود آهن در بدن می تواند بدنتان را رو به زوال ببرد؟ این عارضه به این دلیل ایجاد می گردد که در اثر فقر آهن خون نمی تواند اکسیژن و مواد غذایی را به خوبی درون بدن جابه جا کند. بدون مقدار کافی آهن نمی توانید ویتامین و مواد معدنی موجود...

22 شهریور 1400

الدحیل از استقلال وحشت دارد، استقلال فوتبال زیبایی بازی می نماید که نقش مجیدی پررنگ است

حمید واعظ پبشکسوت استقلال گفت: با توجه به نتایج رقم خورده باید بگویم که مطمئن هستم این الدحیل است که از استقلال می ترسد.

24 اردیبهشت 1400

خبرنگاران اصلاحات کشاورزی هند؛ کشاورزان بار دیگر به خیابان ها آمدند

دهلی نو-خبرنگاران- حدود یکصد هزار کشاورز هندی روز گذشته با اجتماع در ایالت پنجاب ،تصویب سه اصلاحیه به قانون کشاورزی را به ضرر کشاورزان دانسته و خواهان لغو این اصلاحات شدند.

1 فروردین 1400

نشانه های درد نوزادان و بچه ها بزرگتر چیست؟

درد نوزادان نشانه کم و کاستی و یا وجود یک مشکل در بدن کودک است. نشانه های درد در نوزادان شامل گریه غیر عادی و طولانی مدت، گریه در حالی که نوزاد شیر می خورد، کشیدن پا ها به سمت شکم می باشد. در این مقاله همه نشانه های درد نوزادان، بچه...

18 بهمن 1399

فراسیون سفید چیست؟

فراسیون ، تحت نام های افنان سر، فراسیون سفید ، شنار، علقما، گندنای کوهی، صوف الارض، شویر، شافار، فراسیم و علف الکلب هم شناخته می شود. گیاهی است علفی، پر برگ، پوشیده از کرک های پنبه ای به رنگ خاکستری که ارتفاع آن به 30 تا 80 سانتی متر می رسد.

10 دی 1399

نرخ گذاری متفاوت کالاها توسط تولیدکنندگان، با عقل سازگار نیست

واقعی بودن تخفیف های ارائه شده در فروشگاه های زنجیره ای و نیز دوکیفیتی یا به تعبیر دیگر دو درجه بودن بعضی کالاهای عرضه شده در این فروشگاه ها از جمله انتقاداتی است که مخالفین به این فروشگاه ها وارد می نمایند. در این راستا تماس با اتحادیه کشوری فروشگاه...

8 دی 1399

کشف پیام مخفی پشت نسخه خطی قرن 15!

گروهی از دانشجویان سال اولی موسسه فناوری راچستر با استفاده از یک سیستم تصویربرداری که توسعه داده بودند پیروز به کشف متن مخفی پشت نسخه خطی قرن 15 شدند.

1 دی 1399

مومک و طرز استفاده از آن برای برطرف موهای زائد

مومک یکی از روش های حذف موهای زائد است که موها را از ریشه می نماید. این روش بسیار کم هزینه بوده و به آسانی انجام می گردد اما با درد همراه است.

11 آذر 1399

تشخیص میزان پایبندی و تعهد به رابطه عاشقانه

برای تشخیص میزان پایبندی و تعهد به رابطه عاشقانه باید ابتدا به دنبال علت تعلل شخص در ازدواج و گریز از نشان دادن احساساتش نسبت به نامزدش بود.

9 آذر 1399

عبدالله: بازگشت به امارت اسلامی قصه 20 سال پیش است

اگرچه بیش از چهار دهه از درگیری و جنگ در افغانستان می گذرد، اما هنوز راه صلح، سخت و سخت می نماید؛ زیرا آن ها که بر طبل جنگ می کوبند، هنوز سلاح خود را کنار نگذاشته اند. در یک سو مذاکراتی بین طرف آمریکایی و طالبان در دوحه اجرا شده و بعد از توافق آنها، اعضای...

7 آذر 1399

تعبیر خواب گردو - تعبیر دیدن گردو در خواب چیست؟

با تعبیر خواب گردو، تعبیر خواب خوردن گردو، تعبیر خواب درخت گردو، تعبیر خواب گردو شکستن، تعبیر خواب گردو با پوست و تعبیر خواب مغز گردو همراه ما باشید.

3 آذر 1399

تفاوت خرپا با قاب در چیست؟ معرفی انواع و کاربردهای هر کدام

قاب و خرپا از جمله اجزای پرکاربرد در ساختمان سازی به شمار می فرایند. این دو سازه از نظر کاربرد و ساختاری شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند. خرپا و قاب هر دو توسط برخی از اعضای مثلثی ساخته شده و به اتصالات وصل می شوند. خرپا و قاب هر یک با توجه به ویژگی...

11 آبان 1399
تعداد: (28)