کابوس جنگ در شبه جزیره کره

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، کره شمالی زودتر از حد تصور تهدیداتش را عملی کرد و یک روز پس از انفجار ساختمان هماهنگی ارتباطات دو کره در شهر کائسونگ، نظامیان خود را به مرز جنوبی اعزام کرد.

کابوس جنگ در شبه جزیره کره

به گزارش الجزیره، این وقایع در حالی تنها چند روز پس از خط و نشان کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی برای جنوبی ها رخ داد که کوشش های روز دوشنبه کره جنوبی برای متقاعد کردن شمالی ها به کاهش تنش ها به بن بست خورد و کیم یو جونگ در پاسخ به این درخواست، رییس جمهوری کره جنوبی را دست نشانده آمریکا خواند و پیشنهادهای او را مهمل مطرح کرد: بی کفایتی و بی مسوولیتی مقامات کره جنوبی بحران فعلی را به وجود آورد و تا وقتی آنها هزینه اش را نپردازند، این شرایط تمام نخواهد شد. مون جائه این پیش از اینکه جوهر توافق با کره شمالی خشک گردد، دست دوستی با امریکا داد و مانند یک دست نشانده هر طور که آنها خواستند عمل کرد.

در پی این اظهارات، یون دو هان، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با گستاخانه خواندن نقدها خواهر اون علیه مون این گفت: این اظهارات اعتماد رهبران دو کشور را از بین برده است و کره جنوبی از این پس رفتارهای غیرمعقول شمالی ها را بی پاسخ نمی گذارد. همزمان با این جنگ لفظی، ارتش کره شمالی نیروهای خود را به دو منطقه غیرنظامی همکاری مشترک با کره جنوبی در تاسیسات صنعتی کائسونگ و مناطق کوهستانی تفریحی ساحل شرقی کومگانگ اعزام کرد.

به نوشته بی بی سی، در پی این تنش ها کیم یئون چول، وزیر اتحاد کره جنوبی نیز با قبول مسوولیت وخیم شدن شرایط دو کره استعفا کرد. براساس اعلام رسانه های دولتی کره شمالی، ارسال شبنامه ها از سوی فعالان کره جنوبی در مرزها جرقه اختلافات بود اما آتش تنش ها میان دو کره زمانی شعله ورتر شد که با تحریم امریکا علیه کره شمالی، جنوبی ها روابط نزدیکتری با امریکا پیدا کردند و همین دلیل کافی بود تا شمالی ها، آنها را به نقض تعهدات صلح دو کره متهم نمایند.

جئونگ مین کیم، تحلیلگر مسایل کره شمالی در سئول می گوید: کره شمالی از این ایجاد تنش ها به عنوان اهرم فشاری برای کشاندن کره جنوبی و امریکا پای میز مذاکره استفاده می نماید و انفجار ساختمان خالی دفتر کائسونگ نیز در واقع اقدامی سمبلیک بود تا ثابت نمایند در صورتی که خواسته اش برآورده نگردد هر دستاورد مشترکی را نابود می نماید.

بنا بر اعلام رسانه ها، روسیه نیز از افزایش تنش میان دو کره ابراز نگرانی نموده و از طرفین خواسته تا مانع از جدی شدن ناآرامی ها شوند. در همین حال به نوشته رویترز، یک مقام ارشد امریکایی نیز با تاکید بر حمایت دولت ترامپ از کره جنوبی گفت: کره جنوبی هم پیمان ماست و روابط ما همچنان با آنها نزدیک خواهد ماند.

منبع: ایران آنلاین

به "کابوس جنگ در شبه جزیره کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابوس جنگ در شبه جزیره کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید