شهرداری اهواز و توسعه نیشکر به تعهدات خود در مورد آلایندگی هوا عمل نمایند

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، خبرنگاران/خوزستان نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه با بیان اینکه در این هفته جلسه ای در مورد آلودگی هوا توسط محیط زیست تشکیل می گردد، گفت: هم سازمان محیط زیست باید جدی تر با عوامل مرتبط با آلایندگی برخورد کند و هم اینکه شرکت توسعه نیشکر و شهرداری اهواز باید به تعهدات خود عمل نمایند و اولویت های خود را تغییر دهند.

شهرداری اهواز و توسعه نیشکر به تعهدات خود در مورد آلایندگی هوا عمل نمایند

مجتبی یوسفی در گفت وگو با وبلاگ عینک مرکوری، اظهار کرد: متاسفانه در هفته گذشته شاهد افزایش آلودگی در شهر اهواز، باوی و کارون بودیم که باعث نگرانی و آسیب به همشهریان شد. طی پیگیری های اجرا شده از سوی استاندار و مدیرکل محیط زیست استان، تعیین شد که بخشی از عوامل اصلی آلودگی هوا، برداشت نیشکر است که 30 درصد آن به صورت سبز و 70 درصد برداشت به صورت سیاه یا سوزاندن نی است. از طرفی دیگر متاسفانه به دلیل عدم استانداردسازی در پسماند دفع زباله اهواز در سایت صفیره نیز شاهد آلودگی هوا شدیم که باید تمهیداتی در نظر گرفته می شد و تا به امروز نیز زیرساخت های لازم فراهم نشده است که این شرایط باعث می گردد بخاری از زباله ها متصاعد و در نتیجه باعث آتش سوزی گردد.

وی افزود: به این منظور تذکراتی داده شد، جلسه اضطراری برگزار گردید و تصمیماتی در این جلسه اتخاذ شد که طبق آن شرکت توسعه نیشکر به ویژه دهخدا به سوی کاهش میزان برداشت سیاه برود و سایر شرکت های نیشکر نیز یاری نمایند تا ماشین آلات لازم را برای برداشت سبز در اختیار این شرکت قرار دهند.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای کاهش آلودگی هوای اهواز، اعلام کرد: در شهرداری اهواز نیز باید کار بلندمدت صورت گیرد. شهرداری باید برای دفع زباله، سلول های جدید دفن زباله به روش استاندارد ایجاد کند و برای خارج شدن گاز متصاعد شده از زباله ها، لوله هایی به صورت ایمن به کار گیرد. همچنین برای جلوگیری از آتش زدن زباله توسط افراد ناشناس، تصمیم گیری شد تا حراست در سایت صفیره مستقر گردد. شهرداری باید این موضوع را که به سلامتی مردم مرتبط است، در اولویت قرار دهد و اعتباراتی پیش بینی کند. اکنون هیچ چیز مهم تر از سلامتی مردم نیست بنابراین شهرداری موظف است اولویت بدنی کند و منابعی برای اصلاح سایت دفع زباله اختصاص دهد.

یوسفی با اشاره به اهمیت عمل به مسئولیت اجتماعی، توضیح داد: در مورد نقش شرکت ها دیدیم که روز گذشته پروژه انتقال آب خلیج فارس به بندرعباس و کرمان که توسط رئیس جمهور افتتاح شد، اعتبار انجام پروژه توسط شرکت های صنعتی مانند مس تامین شد و به تاکید وزیر صمت، دولت یک ریال هم برای پروژه هزینه نکرد. وقتی شرایط به اینگونه است، شرکت های صنعتی ما مانند نفت، پتروشیمی و ... هم باید به مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به شهروندان عمل و در تامین اعتبارات یاری نمایند تا بخشی از مسائل ناشی از آلایندگی ها رفع گردد.

نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: بنا شد در این هفته جلسه ای در مورد آلودگی هوا توسط محیط زیست تشکیل گردد که به جد پیگیر این موضوع هستیم چرا که سهم مردم ما این نیست و اگر تعهدات انجام نگردد از ابزار نظارتی خود استفاده خواهیم کرد که هم سازمان محیط زیست باید جدی تر با عوامل مرتبط با آلایندگی برخورد کند و هم اینکه توسعه نیشکر و شهرداری اهواز باید به تعهدات خود عمل نمایند و اولویت های خود را تغییر دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهرداری اهواز و توسعه نیشکر به تعهدات خود در مورد آلایندگی هوا عمل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری اهواز و توسعه نیشکر به تعهدات خود در مورد آلایندگی هوا عمل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید