صادرات محصولات دانش بنیان گیاهی به عراق و گرجستان

به گزارش وبلاگ عینک مرکوری، لاله حجازی مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس در مراسم بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از این شرکت مطرح نمود: شرکت باریج اسانس کار خود را از سال 1376 با کشت گیاهان دارویی شروع کرد اما اکنون تعداد شرکت های تولیدکننده زیرمجموعه این شرکت افزایش یافته اند.

صادرات محصولات دانش بنیان گیاهی به عراق و گرجستان

وی با بیان اینکه ما اولین شرکتی بودیم که مجوز پخش گیاهان دارویی را اخذ کردیم، گفت: در حال حاضر 14 شرکت داریم که سهامداران آن با شرکت باریج اسانس یکی هستند و اکثرا هم در راستای همین حرفه فعالیت می کنند.

حجازی در خصوص انگیزه های ایجاد شرکت داروسازی باریج اسانس گفت: ایجاد فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی به جای داروهای شیمیایی از معیارهای راه اندازی این شرکت دانش بنیان بوده است.

وی با بیان اینکه در ایران حدود 3 درصد از کل داروهای عرضه شده، داروهای گیاهی هستند گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از 80 درصد از مردم جهان برای درمان انواع بیماری ها از گیاهان دارویی یا روش های طب مکمل و سنتی استفاده می کنند.

حجازی ادامه داد: 70 درصد از جمعیت چین، 40 درصد از جمعیت کلمبیا و 65 درصد از جمعیت هند، 48 درصد از جمعیت استرالیا، 70 درصد از جمعیت کانادا، 49 درصد از جمعیت فرانسه و 42 درصد از جمعیت آمریکا از داروهای گیاهی برای درمان اولیه بیماری ها استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس با اشاره به دیگر انگیزه های ایجاد شرکت دارویی باریج اسانس گفت: استفاده از منابع باارزش و متنوع گیاهی، کارآفرینی و اشتغالزایی از عواملی بودند که ما را ترغیب به راه اندازی این شرکت کرده اند.

وی اضافه نمود: ایران یکی از 8 مرکز اصلی در تولید گیاهان دارویی در جهان است. همچنین برخورداری از 11 اقلیم آب و هوایی از 13 اقلیم آب و هوای جهان و وجود 7 هزار و 500 گونه مختلف گیاهی که هزار و 800 گونه آن دارویی است، ویژگی های منحصر به فرد کشور برای استفاده از منابع باارزش و متنوع گیاهی به شمار می روند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس گفت: در حال حاضر 12 پژوهشگر با تحصیلات دکترا و فوق لیسانس، 10 مشاور علمی از هیات علمی دانشگاه های تهران و اصفهان، 10 نفر بورسیه در مقاطع دکترا و فوق لیسانس در واحد تحقیق و توسعه این شرکت فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت پیروز به اخذ مجوز دائمی از وزارت علوم به عنوان مرکز تحقیقات گیاهان دارویی است، گفت: در واحد تحقیق و توسعه، تحقیقات در بخش های کشاورزی، فیتوشیمی، فارماکولوژی، فرمولاسیون، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی، توکسیکولوژی، بالینی، طب سنتی، دامپزشکی، آفات و حشرات انجام می گیرد.

حجازی با بیان اینکه شعبه باریج اسانس در سال 1389 در تاجیکستان راه اندازی شد، گفت: همچنین واحد بازاریابی بین الملل و صادرات در سال 1392 در این شرکت بنیان گذاری شد.

وی با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم محصولات خود را به کشورهای عراق و گرجستان صادر کنیم، گفت: همچنین ما پیروز شدیم محصولات خود را در کشورهای تاجیکستان، کانادا و ترکیه به ثبت برسانیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس با اشاره به انعقاد قرادادهایی برای صادرات به کشورهای سوریه، لبنان، اوکراین، روسیه، افغانستان و چین گفت: ما توانستیم چارت سازمانی خود را با تمرکز بر حوزه های جغرافیایی مستعد صادرات تهیه کنیم و در این راستا به جستجوی شرکت های خریدار خارجی بپردازیم؛ در واقع با این کار بازار خود را پیدا کرده ایم.

حجازی با اشاره به افتخارات شرکت دانش بنیان باریج اسانس گفت: دریافت گواهینامه GMP، دریافت گواهینامه بین المللی کیفیت بر اساس استاندارد ایزو 9001:2008، از توف نورد آلمان، دریافت گواهینامه حلال از مالزی، اجرای نظام مدیریت کیفیت و دیگر نظام های بهبود و تعالی دهنده در شرکت، داشتن 53 فرآیند ثبت یک به همراه طرح تفضیلی آنها و داشتن 275 شاخص فرآیندی و برنامه ریزی جهت اندازه گیری آنها و ... از افتخارات این شرکت به شمار می رود.

وی در ادامه اضافه نمود: برگزیده فن آفرین در گروه رشدیافته جشنواره فناوری شیخ بهایی در سال 87، برگزیده کارآفرین نمونه کشوری در سال 85، واحد نمونه صنعتی استان مرکزی در سال های 83 و 84، انتخاب پماد ام جی از تولیدات شرکت باریج اسانس به عنوان محصول برتر کشور از سوی وزارت صنایع و معادن از دیگر افتخارات شرکت دارویی باریج اسانس به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان باریج اسانس با اشاره به تنوع محصولات این شرکت دانش بنیان گفت: در سال 1376، 23 نوع محصول در این شرکت به تولید می رسید، اما در سال 94 این میزان به 108 نوع محصول رسید.

وی تاکید کرد: بنا داریم که سالانه 8 تا 12 محصول جدید را تولید و عرضه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات محصولات دانش بنیان گیاهی به عراق و گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات دانش بنیان گیاهی به عراق و گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید